Computer win 98 koppelen aan de Win XP computer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steur

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
Berichten
52
Beste mensen,

Gister bij een kennis een router (Sweex) geinstalleerd maar nu willen ze dat de Windows XP computer de windows 98 computer kan zien en dat de windows 98 computer dan kan printen via de router en dat de 98 computer alle gegevens op de hard disk kan zien.
Wie kan mijn hier meer over vertellen over hoe ik dit kan gaan doen en hoe dit te werk gaat zodat ik windows CP met 98 kan laten werken via de router.
Zelf heb ik hier XP > Xp en dat brengt geen problemen.
Verder wil ik nog vragen of iemand weet hoe ik Windows XP home Edition kan laten combineren met Windows Xp Prof. Want dt probleem heeft weer een andere kennis dan word er gezegt dat hij aan de netwerkbeheerder om toegansrechten moet vragen.

Greetz

Steur
 
Gewoon toevoegen in de werkgroep en mapjes delen?

Of werkt dat niet bij jou?
 
Ja ik wil juist weten hoe ik dat in windows 98 kan doen zodat ik die computer van windows 98 in de computer van windows XP kan zien?

Moeten beide computers dezelfde gebruikersnaam hebben en werkgroep?
 
En als ik nou op de windows XP computer een netwerk aanmaak dan daarna kan de computer files op een floppy zetten en dan kan ik die op de andere computer openen zou de andere computer zich dan automatisch configureren dat ik de computers via de router kan zien????
 
Helaas gaat die vlieger niet op, omdat deze floppy bedoelt is voor internet delen onder windows zelf. Dan configureert ie het waarschijnlijk netwerk-technisch wel goed, maar niet qua windowsinstellingen enzo.
 
op zowel de xp machine als de win xp machine een netwerk instellen. In xp in het configiuratie bij netwerk wijst de weg zich vanzelf. Bij win98se ook configuratie scherm, netwerk, en dan iets met netwerk aanleggen. Ik heb het zelf gedaan maar weet niet meer precies hoe, weet wel dat je de windows98 cd rom nodig had. volgens mij moest ik client voor microsoft networks installeren.

Dat het niet altijd goed gaat kun je lezen in het berichtje wat ik vanavond gepost heb in deze thread
 
wanneer je op xp een netwerk aanmaakt maakt hij een diskette voor het netwerkdelen met een niet xp computer(dacht ik)-:rolleyes:
het wijst zich vanzelf
ik heb het laatst ook weer moeten doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan