Computer wordt een slak

• Onderwerp starter Onderwerp starter joj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joj

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Hallo iedereen.
De laatste tijd wordt mijn pc zeer traag. Ik heb hem al grondig opgekuist met" ccleaner" en "advanced system care". Een vriend vertelde me dat je je pc eens moest ontstoffen( de harde schijf eruit halen en met een compreseur het stof eruit halen). werkt dit echt of niet? En hoe kan ik mijn pc terug sneller maken?
PC-kenmerken:
ram:4gb(3,18 gb beschikbaar)
procesor:i3, 2,39 GHz
harde schijf: 700 gb
type: 32 bit

Mocht ik iets vergeten te zeggen zijn, zeg het dan. Alvast bedankt!

het zal misscien een beetje helpen met te ontstoffen, zo zal je pc een langere levensduur berijken.:D
en ik denk niet dat het nodig is, maar je kunt ook eens je koelblok van je CPU eraf halen en daar nieuwe thermische pasta opdoen. NIET doen als je geen thermische pasta hebt liggen!:d
grtjs,
pcexpert:o

Laatst bewerkt:
Die cleaners nemen niet altijd 1 van de belangrijkste mappen mee die van invloed kunnen zijn op de performance.

Doe eens het volgende:
Start de verkenner en tik in de adresbalk dit in: %temp%
En druk op de Enter toets. Je bent nu in je Temp map en alles dat hier staat mag je verwijderen.

Druk dus op CTRL-A om alles te selecteren en druk dan op de Del toets.
Bestanden waarvan wordt gemeld dat ze niet weg kunnen zijn in gebruik en kun je overslaan.
Daarna leeg je je prullenbak, herstart je computer en kijk of je verschil.

Alvast bedankt, zal iets laten weten of hij sneller gaat maar er zat maar 200 mb in.

Dan kun je er vanuit gaan dat het niet geholpen heeft.

Hallo

"Een vriend vertelde me dat je je pc eens moest ontstoffen( de harde schijf eruit halen en met een compreseur het stof eruit halen)"

Waarom men je de tip heeft gegeven om de harddisk te demonteren is mij een raadsel....

De koelribben en ventilatoren zuiver/stofvrij maken d.m.v. luchtdruk is ruimschoots voldoende.

Uiteraard de ventilatoren blokkeren om op hol slaan te voorkomen (ventilator of motherboardschade is reeel...)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan