Computer wordt steeds langzamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansh

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Het lijkt wel of het elke keer een minuut langer duurt voordat m'n computer is opgestart. Ook is soms na het opstarten m'n 'muis' zoek :shocked:
Wat moet ik doen?

Computer: Toshiba laptop, Windows XP 2002 SP2

Hans

Hoi,

Welkom op Helpmij.

Enige foutmeldingen gekregen de laatste tijd?
Programma`s geinstalleerd de laatste tijd?
Heb je een virrus programma draaien?

Laatst bewerkt:
Welke antivirus en/of firewall heb je? Je kan ook even dit stappenplan uitvoeren. Verder kan je kan je ook nog altijd ccleaner eens alles laten opruimen en scannen naar problemen. Download verder even ad-aware en Spybot-S&D. Laat ze eerst even updaten en scan dan volledig.

Laatst bewerkt:
Ik had Norton Antivirus, maar die heb ik verwijderd. Nu AVG. Ik heb Spybot en Adaware gedraaid. Maar ja... het blijft te langzaam.:eek:

ccleaner draai ik altijd
norton is verwijderd met configuratiescherm-software-verwijderen

Waarschijnlijk is er nog heel wat rommel achtergebleven, norton staat hier bekend om, en dat zorgt nog voor vertragingen. Ik heb zelf niet zo veel ervaring met norton en hoe je het prescies moet verwijderen maar ik denk wel dat er genoeg mensen zijn die weten hoe het moet.

Ik heb dit al gevonden om het te verwijderen. Ik weet niet of dit al voldoende is, maar je kan dit al proberen.

Ik heb de actie uitgevoerd. Nadat ik twee keer bij het herstarten in een 'blauwe ernstige fouten pagina' terecht kwam startte de laptop gelukkig bij poging drie wel op. Hi start nu sneller op, maar nog niet wat het was voordat ik Norton installeerde. Misschien is Windows iets beschadigd geraakt?

De optie schijfcontrole is niet te vinden, noch onder systeemwerkset (wel schijfopruiming en -defragmentatie, noch via deze computer of windows verkenner

Download dit
Nog iets wat kan helpen: Ga eens naar start --> Uitvoeren --> typ regedit --> OK --> en ga dan in de Register-editor naar Bewerken --> Zoeken en zoek op Norton, en daarna na nav, en vervolgens nog eens naar Symantec, en kijk of er sleutels of waardes gevonden worden. Deze kan je dan verwijderen. Naar de volgende sleutel / waarde zoeken gaat met Bewerken --> Opnieuw zoeken.

Laatst bewerkt:
Ik heb e.e.a. uitgevoerd. Via regedit vond ik nog 18 verwijzingen naar Norton, dus na de 'dit'-actie. E.e.a. verwijderd. Computer opnieuw opgestart. Resultaat: nog steeds langzaam (maar minder langzaam dan het gisteren was). Nu ruim 3 minuten, gisteren rond de 10 minuten! Dus het is al een stuk beter! :thumb:

groet, hans

De optie oplossen onder cclaener durf ik toch niet aan, want in de toelichting staat bij elke file dat e.e.a. verwijst naar software wat al verwijderd is.

Normaal vraagt ccleaner om een back-up te maken, daarne kan je dit zonder probleem doen.

Uiteindelijk crashte de computer en kon ik een tijdje niets meer. Sinds gisteren heb ik 'm weer terug. Wat bleek is dat de verwijdering van Norton ook een verwijzing binnen Windows corrupt heef gemaakt. Een professionele programmeur heeft dit voor mij hersteld.
Hij had één algemeen advies: plaats NOOIT, NOOIT en NOOIT Norton Antivirus en Systemworks op je computer, want dit gaat zeer diep in je systeem zitten en maakt 't erg langzaam. Verwijdering betekent vaak dat er littekens of diepe wonden achterblijven die soms niet meer te herstellen zijn.
Vwb gebruik Norton Systemworks geldt dat dit zo aggresief is dat in 9 van de 10 gevallen je vorge of laat Windows opnieuw moet installeren.

Kortom: Norton altijd kenmerken als gevaarlijke, aggressieve software voor je pc:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan