Computer (XP Pro) loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Moet ik de gevreesde format C geven of valt er nog wat te redden?

Als ik mijn computer (DELL Inspiron 5100 met Windows XP-Pro) opstart dan gaat alles goed t/m het inloggen als gebruiker. De computer presenteert dan het bureaublad. Alleen zit alles dan vast. De Start knop werkt niet, dubbelklikken op een icoon werkt niet, rechter muisknop doet niets.
Alleen CTRL-ALT-DEL werkt nog. In het taakvenster zijn geen draaiende toepassingen te zien. Er zijn geen geheugen en/of processor vretende processen. Processen kunnen wel gekilled worden, maar dat heeft geen effect op het vastlopen.

Opstarten in veilige modus heeft hetzelfde effect. Het bureaublad wordt getoond, maar alles zit vast.

Terugzetten van de laatste werkende situatie geeft geen oplossing, hij loopt nog steeds vast.

Opstarten vanaf de Windows CD en een repair uitvoeren lukt niet.
Dell levert een computer voorgeinstalleerd uit. Je krijgt wel de CD erbij, maar die is vaak net een andere versie als voorgeinstalleerd is met als gevolg dat hij de Windows installatie niet meer herkent en je geen repair kunt doen.

Wie heeft er nog een tip om te voorkomen dat ik de hele boel opnieuw moet installeren?

Hier is al een topic van: "Vreemd probleem bij het opstarten van de computer".
Ik heb ook het probleem maar dit lijkt te komen door een update van Windows
Probeer veilige modus te starten en als je geluk:rolleyes: hebt zal ie vragen of je systeemherstel wilt doen.
Ga dan terug naar VOOR Distribuition service 2.0
En probeer het nu is, zorg ervoor dat ie NIET meer update
Gr. Luke

Systeemherstel al geprobeerd?
Doe dit via:
1. Taakbeheer
2. Nieuwe taak
3. %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe

Luke, die trojan had ik niet, voor wat betreft de symptomen lijkt het er wel heel erg op.

Freakiej, die systeemherstel is gelukt!
Geen idee wat het veroorzaakt heeft, alhoewel de virsusscanner (Norman) wel een aantal keren aansloeg.

De boel is in ieder geval weer bereikbaar. Ik ben nu een grondige scan aan het doen.

Ik denk dit ik van het weekend de pc toch maar eens opnieuw ga opzetten, hij draait nu tweeeneenhalf jaar zonder problemen, dus mag dat wel eens een keer. Laten we zeggen een frisse start.

Bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan