Computer zeer sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimL

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Berichten
13
Hey allemaal,
Mijn computer is na een tijdje zeer sloom, ik ben zelf niet zo grote held met computers. Dus ik heb geen idee wat het zou moeten zijn!

Dit is wat informatie:
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er worden veel programma's meeopgestart.

Ga eens naar Start, Uitvoeren en typ daar msconfig en dan OK. En ga eens naar het tabblad opstarten en vink uit wat onnodig is.

Succes
 
Download Ccleaner, installeer het, start Ccleaner en vink alles aan en druk op 'Schoonmaken'.
Druk vervolgens op 'Gereedschap' (links) en daarna op 'Opstarten'. Schakel programma's die je niet nodig hebt, uit.
Als je PC hierop vastloopt / niet goed functioneert, schakel dan het desbetreffende programma weer in.

Succes :thumb:
 
Ik heb dit allemaal gedaan zoals jullie hebben gezegd. Het heeft een beetje geholpen, maar mijn computer blijft sloom. Zou het een virus zijn? Ikzelf heb McAfee als virusbeschermer. Het is sinds kort dat die zo sloom is.
 
AVG is toch een gratis programma? Ik heb nu de betaalde McAfee, deze zal dan toch wel beter zijn dan een gratis antivirusprogramma?
 
Je kan het altijd proberen :thumb:
Niet geprobeerd = in jouw geval 'geen verbetering'.
 
Ja dat is waar, maar is er niet nog een andere oplossing om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn voordat ik mijn antivirusprogramma ga verwijderen?

ps. hartstikke bedankt voor het helpen!
 
Doe eens een schoonmaakaktie
Gooi overbodige dingen eraf
scannen met ccleaner
scannen op spyware met mbam en superantiespyware ( deze wel eerst updaten )
Doe een schijfopruiming en tot slotte een schijfdefragmentatie
Hans
 
En ik zou zeker geen AVG installeren hoor. Ik heb het er overal juist afgegooid en Avast geïnstalleerd. Mijn ervaring is juist dat AVG 1 alles heel traag maakt en 2 niet allerlei rare virussen tegenhoudt.
 
Ik ben het niet eens met flow dat avg niet goed is . Ik gebruik al 8 jaar avg free en naar volle tevredenheid . Wel heb ik de dagelijkse en / of wekelijkse automatische scan uitgeschakeld , is mijns inzien echt niet nodig , dat vertraagd namelijk wel .
Als avast ook zo'n dagelijkse scan doet schakel deze dan uit .

Als jij mijn vorige advies hebt uitgevoerd en jouw pc nog sloom is ( bij het opstarten ) volg dan het eerste of tweede antwoord jouw vraag op .

Hoe oud is de pc en hoeveel ram geheugen zit er in ?

Hans
 
Eej,

je zou Tuneup Utilities 2009 moeten installeren, dat is een programma, gemaakt om slome PC's weer sneller te maken. ik had zelf ook een slome PC, maar alles loopt bij mij nu weer als een trein;)
 
Hey allemaal,
Mijn computer is na een tijdje zeer sloom, ik ben zelf niet zo grote held met computers. Dus ik heb geen idee wat het zou moeten zijn!

Dit is wat informatie:

heel laat maar wel waardevol :

Mijn vaste kunstje is :
ga naar het configuratie scherm , open system , open hardware configuratie en je hardware lijst
En daar delete je domweg je IDE drivers..
Daarna herstart je je PC, die gaat nieuwe drivers installeren en klaar ben je ..

Wat is de oorzaak hier nou van ? soms heeft je harde schijf moeilijkheden met lezen , windows schakelt dan terug op een lagere PIO mode ( lagere versnelling ) tot ie het wel kan lezen ...
Een enorme bug in windows is dat ie niet weer automatisch terug schakelt naar de normale PIO mode en windows dus enorm traag gaat lopen ..
Dit komt het meest voor met WIndows XP , ik heb het ook eens in Vista toegepast en daar werkte het ook ..

Reparateurs vragen 75 euro voor het weer sneller maken van een PC met DIT trucje

Probeer het eens

(ja ik heb dit bij meerdere vragen geplaatst , het is wel een heel goed antwoord , dus niet slaan a.u.b.)
__________________
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan