Computer zelf geformateerd --> nog garantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andriesvdenden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2009
Ik heb een Acer 7520G en kreeg hiermee na het maken van een back up grote problemen...

De computer reageerde niet meer en ik kon bijna niks meer opstarten...

Computer dus maar geformateerd en een eigen versie van Vista geinstalleerd..

Nu pakt mn laptop de volgende dingen niet meer:

- Webcam: doet het nog wel via msn maar kan hem niet meer vinden onder "start"
- Als ik mn computer opnieuw wil opstarten valt hij uit en kan ik hem ook zeker 5 minuten niet meer opstarten...
-Volumeknopje doet het niet meer..

Al met al veel problemen dus..

Stel dat ik de computer opstuur met dit verhaal val ik dan nog onder de garantie? of zeggen ze: ja meneer u heeft zelf lopen knutselen?

bij voorbaat dank voor de antwoorden ;)

Groeten Andries

Jammer. Had je geen herstel-CD of herstel-partitie of iets dergelijks. Soms moet je bij Acer een hersteldisk zelf aanmaken. Je spreekt over een computer, maar je hebt het toch inderdaad over een Acer-laptop?

Je bent nu met formatteren ook je stuurprogramma's kwijt. Vista zal voor een boel hardware wel standaard stuurprogramma's hebben, maar voor sommige hardware niet. (geluidskaart? webcam?) Dus je moet op zoek naar de juiste stuurprogramma's voor Vista. (deze Acer wordt geleverd met Vista, dus ik ga ervan uit dat je er ook Vista HP op had staan) Ik heb de indruk dat je dat niet gedaan hebt.

[I]Als ik mn computer opnieuw wil opstarten valt hij uit en kan ik hem ook zeker 5 minuten niet meer opstarten.[/I]
En wanneer wil/moet je je computer dan opnieuw opstarten? Is hij dan vast gelopen of is hij spontaan gestopt of wat?

Veel te vragen omdat je beperkt informatie geeft. Maar hoofdboodschap: zie aan de juiste stuurprogramma's te komen.

Inderdaad heb je het je zelf niet makkelijk gemaakt door zo maar een Vista op een Acer-laptop te zetten.

Valt allemaal wel mee hoor......

Ga naar de Acer site, download daar alle drivers en installeer ze en klaar!

Beste Andries,
Je mag 100% gebruik maken van je laptop en verwachten dat je in de garantie regeling valt (tenzij anders beschreven,maar dat betwijfel ik zeer). Formateren is geen probleem, overclocken wel,maar daar heeft u zich niet mee bezig gehouden volgens uw post. ik kan aanraden toch nog eens met de drivers aan de gang te gaan. Haal oude drivers er eerst af voordat je nieuwe drivers instaleert,want van het updaten van oude drivers gaat tegenwoordig nog al eens wat fout.
het beste is de drivers van acer te downloaden. http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
mvg,
Cor

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan