Computer zelf samenstellen, tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackevert

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
1. Ik wil een nieuwe computer samenstellen, die wel 5 jaar ongeveer meegaat.
2. -Ik wil op de nieuwe computer, de makkelijke spellen zoals Smite, Counter-strike en Zoo Tycoon spelen maar ook de moeilijke spellen zoals World of Warcraft, Titanfall, Sims, Star wars; The old republic, Battlefield en Call of Duty en dat dan nog wel de komende 4 tot 5 jaar lang.
-Het systeem mag ongeveer 600 tot 700 euro kosten, mijne vorige game(laptop) kostte 750 euro, die ik 4 jaar heb kunnen gebruiken. Die prijs is overigens exclusief verzendkosten, assemblage kan ik niet zelf denk ik, iig nog nooit gedaan.
-Kan geen componenten uit andere computers halen. Doordat ik een laptop had en geen desktop computer.
-Ik heb een hele nieuwe computer nodig, misschien niet scherm want die heb ik misschien al, maar weet niet of die goed is en een goed aantal hertz heeft, maar die betaal ik wel apart.
-Het merk maakt me niet uit, ik heb wel vernomen dat bepaalde merken beter samen gaan dan willekeurig gekozen merken.
-De computer moet minimaal 4/5 jaar lang meegaan en het moet voldoende vermogen hebben om tegen die tijd nog de nieuwste/beste games te draaien.
-Misschien overklok ik later als de computer te sloom wordt maar in het begin is dat niet nodig.
3. Ik heb een beetje gekeken, maar heb niet echt super veel verstand er van, dus ik weet niet of het een goede computer is daarom dit forum!
Mijn "computer", prijzen van Price watch:
€67, 95 : Interne harde schijf- Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
€65,60 : Geheugen intern- Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
€166,97 : Processors- AMD FX 8350 Tray
€239,94 : Videokaart- XFX Radeon HD 7970

Hier ben ik een beetje gestrand, weet niet meer echt wat ik nou mis, en welke onderdelen goed zijn en ook goed bij de computer passen.

M.v.g Jack
Bedankt!

Laatst bewerkt:
Zelf bouwen is echt heel gemakkelijk en leuk om te doen. Ik zou het zeker aanraden om te doen. Maar voor iets meer kun je hem altijd door de winkel in elkaar laten zetten. Ik zal even een computer voor jou budget samenstellen.

Heel erg bedankt! Ik dacht dat die componenten die ik had gekozen wel goed waren, in samenspraak met een vriend van me.
Helaas weten wij beide niet echt een goed moederbord.. En dan moet ik ook nog een voeding, hij zei 750 Watt, dus ik zit nu maar naar een goede te zoeken, weet alleen niet welke goed zijn.
Alle tips zijn natuurlijk welkom! En hopelijk was het topic een beetje goed en voldeed het aan de topic specificaties.

Processor: Intel core i5 4440
Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming
Videokaart: R9 270X GAMING
HDD: WD blue
Case: Corsair carbide series 200R
RAM: Crucial ballistix
Voeding: Be Quiet! 730 watt

Deze build blijft mooi binnen je budget en komt bij Tweakers op 690,50 cent. Ik zou je zelf wel aanraden je budget een beetje omhoog te schroeven als je er wat langer plezier van wilt hebben. Hiermee kun je zeker even vooruit maar ik zou je eigenlijk de R9 280X aanraden. Helaas schiet je dan een stukje over je budget heen. 730 watt is zeker genoeg ik hoor zelfs dat het met minder moet lukken maar ik zou je toch deze aanraden voor eventuele uitbreidingen.

Samenstelling ziet er goed uit. Ik heb alleen één opmerking: Vervang die WD Blue HDD door een Red. Ik heb zelf zo'n Blue HDD in m'n laptop en het zijn zeker niet de snelste HDD's. Ze zijn gericht op energiebesparing en stilte (en bij de 2,5 inch zit ook speciale anti-shock technologie ingebouwd). Zo'n Red van 1TB, die speciaal gericht zijn op prestaties, kost maar €10,- meer: klikkerdeklik!

Heel erg bedankt voor de reacties jongens!
Das ook een mooie build, ik zal hem opslaan, maar ik heb eigenlijk meer een tip nodig over de items die ik daar heb staan, een vriend van me zegt dat ze heel goed zijn dus ik heb alleen nog eigenlijk een moederbord daarvoor nodig!
Heb dus eigenlijk alleen nog een voeding en een moederbord nodig, als dat tenminste goede onderdelen zijn, ik weet het eerlijk gezegd niet zo erg! :confused:

je zou gebruik kunnen maken van die proccessor. Hier heb ik even een goed moederbord gevonden ASrock 970. Maar let op! Je geeft aan dat je een Tray koopt. Deze komt zonder cooler en zult er dus nog een losse bij moeten kopen. Bijvoorbeeld deze. Zelf zou ik je nog steeds een intel aanraden.

De videokaart is een ander verhaal. Wat je vriend aanraad is een verouderde R9 280X. Ze beschikken over dezelfde chips maar worden langer ondersteund en zou het je dus afraden een HD 7970 te kopen maar dan zoals ik zeg een R9 280X.

"Ze zijn gericht op energiebesparing en stilte (en bij de 2,5 inch zit ook speciale anti-shock technologie ingebouwd). Zo'n Red van 1TB, die speciaal gericht zijn op prestaties"

Die red is juist bedoeld om in NAS (thuis server) te zetten en zijn bedoeld om energie te besparen. WD Black schijven zijn bedoeld om te presteren.

Ik heb nu dit:
-
AMD FX-8350 Black Edition
Processors
€ 160,-

Gigabyte GA-970A-UD3P
Moederborden
€ 75,75

XFX R9 280X Double Dissipation
Videokaarten
€ 255,-

Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Interne harde schijven
€ 67,95

Corsair Carbide 200R Closed
Behuizingen
€ 49,01

Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Processorkoeling
€ 36,50

Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Geheugen intern
€ 65,85

Seasonic M12II 620W
Voedingen
€ 67,95

Ik weet niet of dit goed is, tips zijn hartstikke welkom,
Ik heb geen SSD, is dit een must buy of?
En moet ik een geluidskaart kopen, die heb ik overigens ook niet, weet iemand de + en - punten daarvan?
Bedankt!

Geluidskaart is totaal niet nodig als je niks met muziek gaat doen. Een SSD is geen must maar ik zou het zeker aanraden. Je PC start er in 6 seconden mee op en in bepaalde spellen geeft het ook een flinke voorsprong.

Heel erg bedankt voor de reacties!

Ik ben nu bezig een computer zaak te vinden die me de computer zo goedkoop en dichtbij mogelijk kan leveren!

Dit is hem;

# Product Prijs Subtotaal
1 AMD FX-8350 Black Edition € 160,55 € 160,55
1 Gigabyte GA-970A-UD3P € 75,75 € 75,75
1 XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation € 227,50 € 227,50
1 Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB € 69,85 € 69,85
1 Corsair Carbide SPEC-01 Red Led € 44,- € 44,-
1 Scythe Mugen 4 PCGH Edition € 36,50 € 36,50
1 Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU € 60,- € 60,-
1 Lite-On IHAS124 Zwart € 12,52 € 12,52
1 Seasonic M12II 620W € 67,95 € 67,95
1 Crucial M500 2,5" 120GB € 56,30 € 56,30
Importeer producten Totaal € 810,92

Als jullie nog tips hebben ofzo, zeg het dan altijd nog welkom ofc !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan