Computer ziet 12gb ipv 8gb en BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessejames008

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Hallo,
Mijn PC ziet op dit moment 12gb geheugen ipv 8gb. Ik heb een Asrock G41M-VS3 met daarin 2x 4gb ddr3 1333mhz geheugen. Om het geheugen in ddr1333 te krijgen moest er een Jumper verzet worden op het moederbord, dat heb ik gedaan. Ook de Jumper terug zetten helpt niks, hij blijft 12gb geheugen zien.
Nu krijg ik ook ongeveer 1 in de 3 boot's een BSOD vanwege "memory management".

Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik heb me rot gezocht maar kan hier niks over vinden. Is mijn geheugen kapot? Of zou het aan de instellingen kunnen liggen?

Mvg,
Jesse

Indien de computer uit zich zelf het geheugen niet als 1333MHz geheugen wil ondersteunen heeft dat een redenen. Ik denk dat je met het hardware matige omzetten je BIOS in de waar hebt geholpen. Kan je overnacht de backup batterij verwijderen.

Anders kan je proberen tijdens het staten met F2 de BIOS in te gaan en dan proberen om failsafe waarden te kiezen en dan met F10 bevestigen.

Hallo,
Ik heb inmiddels het geheugen naar 8gb 1333MHz gekregen. Het probleem was dat de verkoper van het moederbord het bios naar de laatste versie had geflashed. Ik heb hem terug geflashed naar een oudere versie (1.20) en daarna gaf hij het wel goed aan in het BIOS. Maar nu nog steeds krijg ik BSOD's. Zou het kunnen dat ik windows opnieuw moet installeren omdat er iets veranderd is aan de snelheid van het geheugen? Of omdat ik het BIOS terug heb geflashed?

Mvg,
Jesse

Heb je in het Bios ook eerst standaardwarden ingesteld, en bent dan pas begonnen alles opnieuw te configureren?

Gedaan, maar ik blijf BSOD krijgen... Zou het kunnen dat ik Windows opnieuw moet installeren?

Koppel de harde schijf los en pak een Live linux CD, zoals ubuntu of Mint of Knoppix. Dan kan je de hardware testen zonder je Windows installatie te hoeven aan te raken.

Ik heb een slecht gevoel bij het moederbord en denk dat het niet goed is.

Heb je de geheugenreepjes wel in de sloten met overeenkomende kleuren gedaan?

Bedankt voor jullie reacties,
Het probleem was dat het bios te ver geupdate was waardoor er geen ondersteuning voor deze reepjes geheugen was. De BSOD's kwamen van het interne geheugen van mijn geluidskaart doordat de driver die standaard te downloaden is op de website van creative helemaal niet de goede driver is. Ik ga nu inmiddels 24 uur zonder BSOD dus ik denk dat het opgelost is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan