Computer ziet Access Point wel, maar maakt geen verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDummieRom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Mijn probleem is, dat de computer geen verbinding wil maken met het acces point.
Modem: KPN experia box
En aan de computer zit een E-Teck USB Wlan Adapter

Wanneer ik kijk bij internetverbindingen zie ik het Accespoint wel. Als ik klik op "Verbinding maken", opent een scherm waarop staat. "Een ogenblik geduld, windows maakt verbinding met netwerk". Dan sluit het scherm, en is er vervolgens geen verbinding, er is echter geen foutmelding.

Het accespoint is beveiligd met een WPA-PSK sleutel. Ik weet zeker dat ik de juiste netwerk sleutel gebruik, dus daar kan het niet aan liggen. We hebben naast de computer, 2 laptops, een psp en 1 wii, die alle 4 geen problemen hebben met het verbinden.

De cd-roms die bij de experia box en de wlan adapter zitten zijn beide geinstalleerd.

Ik heb gegoogled, en er schijnen soms problemen te zijn met het MAC adres. Dus heb ik op deze laptop (Die dus wel verbinding heeft) via "uitvoeren>cmd>config/ all" het "standaard gateway" adres gevonden.
Dit ingetypt in de webbrowser. Ik kom dan op een "Thomson Speedtouch 780" site uit.
Ik zie hier geen mogelijkheid om in te loggen, en vind voorderest ook niks over het beveiligen met een MAC adres.

Mijn vraag, heeft iemand enig idee, wat het probleem is, hoe ik dit kan oplossen, en zo dus toch internetverbinding met mijn computer krijg?

Zou het kunnen dat je probeert op het WLAN van de buren in te loggen. Je hebt een Experia box, en de buren een Thomson modem. Oplossing: ga eens alle beschikbare netwerken zoeken en kijk, of je je eigen netwerk kan vinden.:thumb:

Ons netwerk heet "Wa's dat nou?" dus daar vergis ik met niet in. Ik kom op thomsom via de code die ik uit ipconfig/ all krijg. Op de thomsom pagina vind ik wel wat over KPN en "was's dat nou" en ik zie ook dat hij verbonden is met de 2 laptops hier in huis. In de geschiedenis vind ik de WII en geloof ik ook het IP adres v/d PSP.

misschien ook handig,

als ik op de computer ipconfig/ all in typ staater

Status van Medium : Medium Ontkoppeld
Beschrijving: 802.11g USB Wireleess Lan Card

Heb je al geprobeerd de software van je kaart te verwijderen en gewoon die van windows te gebruiken?

ik heb zelf ook weleens geprobeerd via die software verbinding te maken met een experibox, nooit gelukt. via de software van windows zelf altijd zonder problemen en in één keer.

gewoon bechikbare netwerken zoeken, de juiste aanklikken, de juiste code intikken en het werkt.

uhm... hoe doe ik dat precies, "de software van m'n kaart verwijderen?

Dat staat of in de lijst met alle programma's of via configuratiescherm.

Indien je nog een netwerkkabel in je laptop en de experia box steekt, heb je dan verbinding?

Ik denk van wel.

In het verleden kon je of met Windows rechtstreeks of via software meegeleverd via de adapter verbinden, en Windows rechtstreeks was veel makkelijker te gebruiken. Dus zorg ervoor dat je alleen de drivers voor je WLAN hebt geïnstalleerd en dan kijken wij nog een keer.

Met netwerkkabel heb ik inderdaad wel verbinding, maar als ik het daarna weer draadloos probeer helaas niet.

Uh.. WLAN driver?

Stop weer eens het netwerkkabel in en probeer dan op de experia box in te loggen. Misschien vindt je toch nog iets over MAC adres filtering of (allow new devices) of zo.

Anders vraag ik mij af of je dat echt nog wilt oplossen gezien die tijd waar het niet werken geen probleem was.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan