Computer ziet dvd brander niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

yarno

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2007
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn cd/dvd speler.
Dus nu heb ik vandaag een nieuwe gekocht, maar nu zie ik geen dvd speler meer staan bij deze computer.
Nu heb ik gekeken in de bios en daar zie ik hem wel gewoon staan.
en als ik bij apparatenbeheer kijk zie ik het volgende staan:
pc.jpg

weet iemand wat ik dan nu moet doen?

het gaat trouwens om deze brander: ASUS DRW-24F1ST

Als het niet goed geïnstalleerd is dan zou ik hem in ieder geval even uit Windows weghalen en opnieuw laten herkennen.

@M4RC0 heb hem geprobeerd maar heeft helaas niet gewerkt :)

@Alfred 2 kan ik hem uit windows verwijderen door hem er bij apparaatbeheer te verwijderen?

Jammer dat het niet gewerkt heeft. Je moet Windows wel herstarten na het gebruik van dit tooltje. Heb je dit gedaan?

Het uit het apparaatbeheer verwijderen is min of meer wat CD / DVD magic automatisch doet, maar je kunt het proberen.

Laatst bewerkt:
@M4rc0 ja dit had ik gedaan.

en oplossing 2 ga ik morgen ochtend even proberen.

thnx voor het meedenken iig:thumb:

Laatst bewerkt:
ik heb ondertussen alle oplossingen geprobeerd inclusief steeds opnieuw opstarten. maar helaas doe die het nog steeds niet:(

Ondanks dat hij bij apparaatbeheer staat, heb je al gekeken of hij in het BIOS zichtbaar is?

Maak gebruik van deze FixIt:

Hardwareapparaten werken niet of worden in Windows niet gedetecteerd

Kijk ook eens naar deze thread: Code 39

Laatst bewerkt:
@dorado: heel goed programmatje dit!! zal gelijk het probleem en heeft hem opgelost!! super bedankt!:thumb:

@Lange Pier: iig bedankt voor het mee denken :thumb:

Mooi ;)
Klik nog ff op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan