DirkQ
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 jul 2005
Hallo..
Op de charter klipper waar ik op vaar hebben we een navigatie computer met het programma Chartworx van Jeppesens Marine
Dat is een uitstekend en ook peperduur programma en het heeft altijd prima gewerkt tot de PC stuk ging en we het in een andere hebben geinstalleerd
De installatie ging prima en het programma laadt prima in maar zag de gps antenne niet ..
De gps antenne gaat in com 1 en we hebben de stekker in gespoten en er weer in gestoken en ineens ging de cursor een eigen leven leiden vloog als een idioot over het scherm heen en opende van alles ...
Als we de seriele stekker er weer uit haalden was het weer normaal..
In hardware ben ik gaan kijken en daar zag ik dat windows ineens de logitec trackball die we gebruiken als microsoft pointmouse op com 1 staan
En op de ps2 poort een microsoft muis.
Dus toen maar de drivers van de trackball geinstaleerd en die stond daarna in Hardware keurig op de ps2 poort
Maar toen we de gps antenne weer in plugden begon het hele verhaal weer , de kursor rond vliegen
En weer wordt die antenne als muis geinstalleerd en het programma ziet geen antenne ..
Ik weet het nu even niet meer , wat kan daar aan de hand zijn
Het navigatie programma chartworx van Jeppesens Marine
De Gps antenne is van SILVA 16 ch type acyo 0715
De computer is een HP-Compaq deskpro met een P4 2,6 GHz 512MB ram
Windows XP professional met service pack 3
De trackball is een Logitech Trackman Marble FX
Alle interupts en IRQ's staan goed
Het gebeurt ook als Chartworx niet draait ...
Enig idee ??
Op de charter klipper waar ik op vaar hebben we een navigatie computer met het programma Chartworx van Jeppesens Marine
Dat is een uitstekend en ook peperduur programma en het heeft altijd prima gewerkt tot de PC stuk ging en we het in een andere hebben geinstalleerd
De installatie ging prima en het programma laadt prima in maar zag de gps antenne niet ..
De gps antenne gaat in com 1 en we hebben de stekker in gespoten en er weer in gestoken en ineens ging de cursor een eigen leven leiden vloog als een idioot over het scherm heen en opende van alles ...
Als we de seriele stekker er weer uit haalden was het weer normaal..
In hardware ben ik gaan kijken en daar zag ik dat windows ineens de logitec trackball die we gebruiken als microsoft pointmouse op com 1 staan
En op de ps2 poort een microsoft muis.
Dus toen maar de drivers van de trackball geinstaleerd en die stond daarna in Hardware keurig op de ps2 poort
Maar toen we de gps antenne weer in plugden begon het hele verhaal weer , de kursor rond vliegen
En weer wordt die antenne als muis geinstalleerd en het programma ziet geen antenne ..
Ik weet het nu even niet meer , wat kan daar aan de hand zijn
Het navigatie programma chartworx van Jeppesens Marine
De Gps antenne is van SILVA 16 ch type acyo 0715
De computer is een HP-Compaq deskpro met een P4 2,6 GHz 512MB ram
Windows XP professional met service pack 3
De trackball is een Logitech Trackman Marble FX
Alle interupts en IRQ's staan goed
Het gebeurt ook als Chartworx niet draait ...
Enig idee ??
Laatst bewerkt: