Computer ziet netwerk niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Berichten
3.662
Ik heb vier computers in een netwerk zitten (allemaal Windows XP pro) via een router. Tot voor kort werkte dat allemaal prima.
Nu werkt één van de computers niet meer binnen het netwerk, ook de internetverbinding op die computer werkt niet meer.
Vanaf deze computer kan ik de overige computers wel pingen, vanaf de overige computers kan ik de weigerachtige computer niet pingen.

De werkgroep klopt, er zijn mappen gedeeld op de computer.

Ik heb de netwerkkabel verwisseld met die van één van de goed werkende computers, dat gaf geen verschil, de computer bleef het niet doen op het netwerk, de andere (nog werkende computer) bleef het ook gewoon doen via de netwerk kabel van de niet werkende computer. De kabel is dus goed.

Ik heb de netwerkverbinding opnieuw opgebouwd met behulp van de wizard (coniguratiescherm, netwerkverbindingen, een nieuwe verbinding maken). Ook dat gaf geen oplossing.

Alle computers hebben alleen TCP/IP als protocol geinstalleerd (geen NETBUI dus).

Wie geeft mij de gouden tip om de netwerkconnectie op deze computer te herstellen?
 
Ja of dit de gouden tip is weet ik niet,maar netwerk verwijderen op deze pc,en ook netwerkaart verwijderen.
Pc opnieuw opstarten,netwerkkaartdrivers weer installeren en wizard opnieuw draaien.

1.Netwerkkaart kan ook niet lekker meer zijn.!
2.Ik neem aan da je op spyware gecontrolleerd hebt!
3.heb je geen firewall en virusscanner aan staan die de boel tegenhouden.
 
Netwerkkaart verwijderen is een beetje lastig, die zit op het moederbord.
Ik heb wel gecontroleerd of deze goed werkt, daarop zijn geen foutmeldingen.
Ook in de logs staan geen meldingen.

Spyware is gechecked en verwijderd.
Firewall heb ik uitgezet.
Viruscontrole heb ik ook uitgezet.

Geen effect.
 
Oke,dan zou ik netwerkkaartdrivers en alle protocolen onder eigenschappen van het netwerk verwijderen!en nog eens proberen!

Anders is een optie om even een ander netwerkkaartje in de pc te drukken om te kijken of het toch aan je onboardnetwerk ligt........kaartje kost ongeveer 7 euro!

Dan blijft er niet veel meer over,of iemand anders moet nog een idee hebben!
 
Opnieuw installeren van de drivers werkt ook niet.
Volgende poging wordt een nieuw netwerkkaartje.
 
en wat gebeurd er als je de router pingt?
en als je 212.79.247.24 pingt?

en een tracert naar 212.79.247.24?

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan je netwerkkaart ligt, aangezien de pc's binnen het netwerk wel gevonden kunnen worden. (Maar ja, het moet wel uitgesloten worden.)

heb je zowel de windows firewall als een evt andere softwarematige firewall uitgeschakeld?
 
Wat is het resultaat als je zowel een ping doet naar de hostname als naar het IP.

PS: Dit ziet er windows firewall probleem uit. (Disablen bij netwerksettings)
 
Netwerkkaart vervangen, geen effect, probleem bestaat nog steeds.
Vanaf de computer kan ik de router pingen.
Ook kan ik andere computers pingen met de hostnaam.
Vanaf andere computers kan ik niet die :evil: computer pingen, niet met het IP adres en niet met de hostnaam.

Volgende poging is deze computer eens in een ander netwerk hangen, kijken wat dat voor effect heeft. Dat doe ik vanavond.

Alle firewalls zijn inmiddels disabled of verwijderd.
Ook de virusscanner is uitgezet.

Alle zinvolle tips zijn nog steeds van harte welkom.
 
Het power management kan de netwerk kaart uitschakelen.
 
Netwerkkaart is ingeschakeld, windows meld dat hij correct werkt.
 
het kan naar mijn idee ook niet aan je netwerkkaart liggen, anders had je ook niet kunnen pingen vanaf die pc.
(en bovendien werkte ie met een andere netwerkkaart ook niet)

Het komt op mij nog steeds over als een firewall probleempje...
als je de firewall(s) eens helemaal deinstalleerd. (behalve de windows firewall dan :) )
 
212.79.247.24 pingen lukt.
127.0.0.1 pingen lukt ook.

Maar nog steeds geen netwerk verbinding op de computer (dus ook geen internet).
 
Ik kwam er net achter dat die computer zichzelf ook niet kan pingen.
 
Opgelost!

Na een hoop gegoogle heb ik WinsockxpFix.exe gedownload en uitgevoerd.
Dat loste het probleem op.

Bedankt voor de posts om me te helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan