Computer ziet netwerkprinter niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThaGangsta

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Beste mensen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Minolta Magicolor 2210 Laserprinter, met netwerkkaart.
Ik heb in de printer DHCP ingeschakeld, en hij heeft ook een ip adres binnen mijn subnet. Als ik het ip intyp in Firefox is hij ook prima te benaderen en kan ik alle statussen bekijken.

Echter, als ik op mijn PC de printer aan mijn printers en faxapparaten wil toevoegen, krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat. Bij alle namen die ik opgeef dat de printer mogelijk zou kunnen heten (hij heeft 3 namen) geeft ie de melding dat de printer niet gevonden kan worden.

printer1.jpg

Ik heb ook geprobeerd verbinding te maken met een printer op het internet, en hier http://10.0.0.12 opgegeven. Hier begint ie te zeuren over een wachtwoord. Alle default passwords die op de LANmanager wel werken, werken hierbij ook niet.

printer2.jpg

Ik hoop dat ik de situatie zo duidelijk genoeg heb uitgelegd en dat er hier mensen zijn die er iets mee kunnen. Als er nog info benodigd is hoor ik het wel.

Gr. TG

Laatst bewerkt:
Beste Hugo,

Ik heb de printer als lokaal tcp/ip toegevoegd en hij werkt prima! Bedankt voor de oplossing :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan