Computer ziet Wireless niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Mijn dochter heeft een Toshiba Satellite L10-144 gekocht met Wireless verbindingen er op.

De Modem/Router combinatie is een ZYXEL Prestige 2000.

Via een vaste verbinding de WLAN van de modem/router ingesteld en het betreffende lampje staat aan.

Het netwerkcircuit en bijbehorende software is volgens apparaatbeheer keurig geïnstalleerd.

Norton AntiVirus en Firewall van te voren uitgezet.!

Wanneer ik 'draadloos verbindingen instellen' kies op de Toshiba (met Windows XP SP2) zegt deze dat er geen draadloze verbindingen zijn.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

ook niet als je je pc even ergens anders neerzet...

in mijn ervaring kun je in dit geval een meter van suc6 verwijderd zijn... :p

Helaas nog niet het gewenste resultaat.

Heb intussen ontdekt dat er problemen kunnen voorkomen bij dit modem/router Zyxel 2602HW-61C bij het instellen van WiFi met behulp van Windows XP SP2.

Bij de eerste installatie van de Toshiba staat dat er een directe kabelverbinding moet zijn voordat het systeem voor het eerst opgestart wordt. Alle opwaarderingen worden dan meteen binnengeloosd.

Echter als het systeem al een kabelverbinding heeft gehad moet je de kabelinstallatie verwijderen, niet alleen de kabel maar ook de software buiten werking stellen.

Is er iemand die hier al meer mee te maken heeft gehad.??

Je hebt toch niet toevallig een motorola kabelmodem?

In het verleden was er een eerder bericht met de vermelding Zyzel Modem/router Prestige 2000

Niet dat ik er veel verstand van heb hoor, maar als je gaat naar Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen en je kiest voor draadloze netwerkverbinding en dan de knop "Draadloze netwerken..."
Krijg je dan je eigen draadloze netwerk niet te zien?

Inderdaad, ook het eigen netwerk is niet te zien.

We gaan de volgende stappen ondernemen:

Rondrijden met de laptop en zien of we andere netwerken wel krijgen te zien. Zo ja dan is de computer OK en deugt de Wireless Router niet en gaan we met de router naar de leverancier. Wie is die leverancier?? Compuserve, Tiscali, KPN, CallOne??

Zo nee, dan deugt het systeem niet en gaan we er mee terug naar de winkel (Polectro)

Het heeft mij dan ook verbaasd dat in de installatie-instructies zo meerdere netwerken getoond worden terwijl wij niets maar dan ook helemaal niets te zien krijgen.

Gaan we de komende week (04-07-'05) weer eens fel tegen aan!

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk het geheel aan de praat gekregen.

De router stond origineel ingesteld op kanaal 13 en dat werd door het station in de Toshiba niet herkend. Heb een ander kanaal gekozen en wel 22. Ook die werd niet door de Toshiba herkend. Uitheindelijk de router ingesteld op kanaal 4 en nu kwam de router luid en duidelijk binnen op de Toshiba.

Volgens de instructies van Zyxel had ik al een WEP-encription code ingesteld met 26 Hexadecimal codes. Toen ik die bij de Toshiba probeerde in te toetsen bleek dat het veld daar te klein was, maar dat had ik niet direct in de gaten want bij veel velden worden ook als je aan het eind van de regel bent de overige tekens ook meegenomen, maar dat was hier niet te zien.

Bij Zyxel las ik tenslotte dat je in plaats van 26 hexadecimal codes ook een 13 gewone tekens kunt intoetsen. Dat hebben we maar gedaan en die 13 tekens pasten wel in de Windows netwerkinstelling.

Daarna was het leed geleden.
Ik ga nog verder uitzoeken waarom de hogere kanalen niet door Toshiba opgevangen worden.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Het aantal kanalen ligt aan de regio waar dit apparaat voor gemaakt is :
voor de Verenigde Staten 11, voor Europa 13 en voor Japan 14 kanalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan