Computer zonder reden opnieuw gestart, critical failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjebbe beekman

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Hallo mijn computer is gister zomaar opnieuw gestart, wegens een grote fout??? Geen idee wat er aan de hand was zat niet voor de computer.
Als ik een virus scan maak krijg ik te horen dat er een error is in het lezen van de hosts..
Plus sinds het opnieuw starten is het uiterlijk van xp veranderd in het oude kalere windows uiterlijk, dit kan niet meer hersteld worden...

hier mijn hijack this log:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:12:36, on 05.05.2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Ik hoop dat iemand iets ziet wat niet klopt, ook mijn internet valt regelmatig uit en weet niet of dit aan mijn provider of compu ligt...
Help alsjeblieft

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze logs worden hier niet meer nagekeken. Is je pc up-to-date en heeft hij een virusscanner / firewall?

Ja alle updates voor xp zijn daar heb zonealarm erop en avg free virus scanner heb ook een online check gedaan en daar komt ook geen virus uit naar voor wel een hoop reading errors en failed to read berichten...

dan kun je het best beginnen met een schijf controle en een geheugen controle (memtest86). en eens kijken wat dat opleverd. controleer daarnaast de temperaturen in je systeemkast. en heb je je systeem overgeclocked?

Laatst bewerkt:
schijfcontrole ga´k nu doen wat is memtest 86? en hoe meet ik de temperaturen in mijn systeem kast?
dank voor je snelle reactie trouwens!!! :thumb:

hee da´s raar kan schijfcontrole niet meer vinden die behoort toch onder de toebehoor link in start menu te zitten bij schijfreiniging etc.?

Rechtsklikken op je harde schijf en dan naar eigenschappen

tja alles uitgevoerd en heb niet echt een probleem gevonden...
temperatuur is 39c
weet niet of dit goed of slecht is?
wat is dat gedoe met virus scannen error reading hosts? wat zijn hosts?

Laatst bewerkt:
Kom er nu achter dat Word ook niet meer functioneerd, het programma vraagt om installatie diskettes etc. dit deed het altijd prima...
Heb mijn hijack this log net laten checken en er 5 regels uit gehaald en zou in principe in orde zijn.
Compu is wat traag maar verder lijkt ie okee, behalve dan nog steeds klassiek windows en geen xp vormgeving meer, maar dat vindt ik opzich niet zo erg, alleen wel verdacht.

dit is wat mijn virus scanner zegt : error reading c:\windows\sytem32\drivers\etc\hosts

Is dit rampzalig of niets aan de hand?

Laatst bewerkt:
Is niet rampzalig. Kijk even of je er handmatig via de verkenner bij kan en wat er in staat. Kijk wel even wat de reden is waarom de virusscanner er niet bij kan. Bijvoorbeeld alleen lezen ingeschakeld? of het bestand is verwijderd? corrupt?

In principe functioneerd de machine prima zonder dat bestand.

hier een link naar meer info over hosts
http://www.planet.nl/planet/show/id=112030/contentid=596809/sc=f81889

hartelijk dank

hierbij wil ik iedereen die geholpen heeft hartelijk danken!
Mijn compu loopt weer prima enik ben gerustgesteld dta er geen rare virussen rond zwermen door mijn systeem.
dank voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan