Computer zonder wachtwoord aan-uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mirella

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2006
Berichten
3
Hallo:)
Ik hoop dat ik het goede onderwerp gekozen heb, ik heb een probleem met uitschakelen(aanzetten)van de computer
Waarschijnlijk heb ik zelf een instelling veranderd, zonder het te beseffen.
Normaal als ik de computer wil uitzetten via menu Start , druk ik op uitzetten, dan krijg ik een klein schermpje met 3 opties: annuleren-opnieuw opstarten-afsluiten.
Nogmaals op afsluiten drukken en de computer gaat uit.
Met aanzetten (gewoon via de aan-knop ) van de computer was dit de enige handeling, de computer start zelf op t/m de msn aanmelding.
Nu is het zo dat als ik de computer aanzet er eerst een schermpje komt, en moet ik eerst op ok drukken om de computer te activeren
Met uitzetten precies hetzelfde, het scherm is ook veranderd deze opties zijn er nu: mezelf afmelden-afsluiten-opnieuw opstarten-standby.
En ik moet nu ook en twee stappen uitzetten, ik weet niet hoe ik de originele instelingen weer terugkrijg. (net of er nu een wachtwoord op zit, die overigens niet ingevuld hoeft te worden) Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn uitleg
Oja ik heb ook recent ge update, misschien heeft het daar mee te maken?
Ik hoop dat iemand mij helpen kan, alvsat bedankt
groeten van mirella:D
 
Probeer eens systeem herstel. Meschien staat hierna alles weer oke.
 
ga in het configuratiescherm naar Gebruikers
naar de optie "de manier waarop gebruikers zich aan en ..."
vink dan het welkomstvenster gebruiken aan, en klik op opties toepassen.

als je nu de volgende keer dat je opstart - een welkom scherm krijgt met alleen jouw naam - voer dan dit uit

nieuw tekstdocument aanmaken en dit er in plakken

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"ASPNET"=dword:00000000

opslaan als ASPNET.REG niet .txt dus kiezen voor "alle bestanden" dubbelklikken erop en toevoegen accepteren

zo vermijd je dat de .NET framework niet meer werkt - door het wissen van die account; soms helpt de SP1 update van datzelfde framework ook dit probleem ... maar die aspnet waarde in het register is dus gewoon door MS vergeten !! (dit verwijdert niet, maar verbergt em gewoon ... wat ie dus zou moetten zijn !)
 
hallo
Ik ben naar gebruikersopties gegaan, dat komt er een scherm met de tekst:
Cliënt Services voor Netware heeft het welkomstvenster en Snelle gebruikerswisseling uitgeschakeld.
U kunt Cliënt Services voor Netware verwijderen als u deze funkties wil terugzetten.
Ik heb bij software gekeken , maar Cliënt Services voor Netware stond er niet bij.

Ik heb ook nog even gekeken bij Help en ondersteuning voor systeemherstel, maar dit lijkt een ingewikkeld proces dus hier kwam ik nog niet uit.

groeten mirella
 
mirella zei:
hallo
Cliënt Services voor Netware heeft het welkomstvenster en Snelle gebruikerswisseling uitgeschakeld.
U kunt Cliënt Services voor Netware verwijderen als u deze funkties wil terugzetten.
Ik heb bij software gekeken , maar Cliënt Services voor Netware stond er niet bij.
dat staat bij netwerkonderdelen - maar dit is volgens mij een bekend probleem, ik ga even zoeken ...

EDIT: ga naar je netwerkverbinding en klik rechtermuisknop > eigenschappen, vink Netware uit (bovenste optie) en klik verwijderen! Ga vervolgens naar het config. scherm > Gebruikersaccounts > De manier waarop gebruikers zich aanmelden en vink het welkomstscherm gebruiken aan! Opties toepassen.... even opnieuw opstarten en het werkt weer!
 
Je kan hem, in accountbeheer, gewoon uitschakelen, of verwijderen als je toch geen gebruik van maakt, de beroemde .NET Framework account.
 
Lange Pier zei:
Je kan hem, in accountbeheer, gewoon uitschakelen, of verwijderen als je toch geen gebruik van maakt, de beroemde .NET Framework account.

dingen als ATI catalyst control center - als je een ATI RADEON hebt .. met de nieuwste drivers - maken hier gebruik van - zodat de hele boel niet meer werkt
 
Het account wordt verwijderd of uitgeschakeld, niet .Net Framework zelf, die blijft gewoon werken, hoor.

Staat hier vol met software die daar gebruik van maakt, zonder account.

Ik weet niet hoe je er aan komt, maar het is niet juist.

Een uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde alleen nog even zeggen, hartstikke bedankt het is gelukt!!
Ben ik echt heel blij mee.
Prettig weekend :thumb:

groeten van mirella
 
Lange Pier zei:
Het account wordt verwijderd of uitgeschakeld, niet .Net Framework zelf, die blijft gewoon werken, hoor.

Staat hier vol met software die daar gebruik van maakt, zonder account.

Ik weet niet hoe je er aan komt, maar het is niet juist.

Een uitleg.
ok, ik heb er al wel problemen mee gezien ... wel in combinatie met spyware ... en online virusscanners en dergelijke ... misschien is het het Online gedeelte dat die account nodig heeft om dingen op de pc te kunnen doen ...
ik zou het eens terug moetten opzoeken.
mijn collega heeft nog ergens een vn de problemen gedocumenteerd

in ieder geval, moest er ooit een programma die account nodig hebben, staat ie er nog op en valt niemand lastig :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan