Computerbeelden op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud1984

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Beste helpmij medewerkers!

Ik heb een probleem. Pasgeleden heeft onze computer het begeven, de voeding was kapot. Er zitten nu onder andere een nieuwe cd-rom drive, en harde schijf in. Voor de crash konden wij altijd beelden van de tv door middel van kabels op de tv bekijken. We moesten dan altijd het beeldscherm "klonen" in het configuratiescherm en dan bij beeldscherm. Dit werkte altijd voortreffelijk. Maar net na die crash kunnen wij nergens het scherm klonen meer vinden! Een vriend van ons vertelde dat misschien iets niet was geinstalleerd. Hij had het over de beeldschermadaptor. Onze beeldschermadaptor is de NVIDIA Geforce 2 MX/MX 400. Weten jullie waardoor wij ons scherm niet meer kunnen klonen? Moet er iets geinstalleerd worden en zoja wat en waar ik ik dat doen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!

Groetjes
Ruud

De drivers van de videokaart?
Via de nvidia site kun je ze downloaden

Klopt, de nieuwste driver bij nVidia downloaden en onder de optie "nView" het beeldscherm op "kloon" zetten.

He, ik heb nu iets gedownload en heb nu in het menu beeldscherm een optie geinstalleerd. Dit heet iets met Nvidia en het logo staat er bij. Maar in dit menutje kan ik nog nergens klonen vinden. Zou iemand misschien iets specifieker aan willen geven waar ik het kan vinden? ik hoop dat het lukt! Alvast bedankt

Groeten
Ruud

Klik op het tabblad van je type videokaart (bv. Geforce4)
Er verschijnt nu een uitklapmenu aan de zijkant, klik dan de optie "nView" aan en zet het beeldscherm op "kloon" onder nView modi.

Ik heb even een bijlage toegevoegd, kun je even zien wat ik precies bedoel.

Bijlagen

• image1.jpg
    image1.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 60
Bedant voor de extra tip. Alleen bij mij krijg ik dat nview niet. Ik heb dan ook de Geforce 2, moet ik gewoon de Geforce 4 downloaden (net als in die bijlage) of gaat dit niet? Alvast bedankt.

Groeten
Ruud van der Made

Nee, die driver is voor alle resente geforce modellen, bij jou zal in het tabblad dan Geforce 2 moeten staan.

als het goed is, staat nvieuw in je configuratiescherm.
kijk daar eens.

Hallo,

Bij mij staat inderdaan Geforce 2. Maar dat scherm wat jij in de bijlage hebt laten zien kan ik nergens vinden. in geen een van de tabbladen zie ik klonen staan. En bij Nvidia in het configuratiescherm hetzelfde, klonen kan ik nergens vinden. Weten jullie hoe dat komt? Moet het andere beeldscherm aangesloten zijn om de optie klonen te kunnen zien?

Groeten
Ruud

Daar zeg je wat ja, zodra je het andere scherm (TV) aansluit geeft Windows aan dat ie nieuwe hardware gevonden heeft, dan moet het altijd lukken.
Ik denk dat de optie "kloon" dan wel zichtbaar zal zijn.
Je hebt toch wel de nieuwste driver gedownload?
Dat is versie 61.77 voor Windows XP

Danke danke! Het klonen is gelukt! Al loop ik nu weer tegen een ander probleem aan :$. Op het televisie scherm ontbreken de kantjes, links rechts boven en onder zie ik niet alles. Volgens mij is dat scherm ingezoomd! Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik heb wel in het menu zitten kijken maar kon het niet echt vinden... hopelijk kunnen jullie ook dit probleem weer oplossen!

Groeten
Ruud

Daar heb ik geen ervaring mee, misschien dat je "overlay instellingen" kunt proberen. Dit staat in het zelfde rijtje als nView.

Heb je dit alleen als het bureaublad op de tv zichbaar is, of ook met films?

Hallo!

Het is opgelost, ik heb iets uitgevinkt en dan is het tv scherm precies hetzelfde als het computerscherm! Dus mensen, allemaal heel erg bedankt!

Groeten
Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan