computerbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aka_ilias

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
ik wil zelf een computerbouwen alleen waar moet ik opletten als ik een moeder bord koop kan ik zelf me procesor kopen of moet je dan een persee ik weet wel dat je moet kiezen tussen amd of intel

Erg brakke vraagstelling hoor! Ten eerste moet je gaan bedenken wat je eigenlijk met je pc wil gaan doen. Nu kan men je absoluut geen goed advies geven.

hij moet makkelijk en vloeiend de beste games kunnen spelen zoals battle field 2 ??

Ieder moederbord is gebouwd voor een bepaalde type processor.
Bijv. eem Mb socket A (socket 939) is voor AMD processor. Mb socket 775 is voor intel ect.

Kijk maar eens op deze http://www.informatique.nl/ site daar vind je er meer over.
klikken op componenten en dan op moederborden

grt
Martin

Laatst bewerkt:
yep

maaaarrr..... als je AMD moederbord wilt dan kun je wel weer kiezenuit een groot aantal fabriekanten zoals bijv. Asus Asrock ect. Allemaal weer met een eigen layout

Laatst bewerkt:
dat begrijp ik maar stel k koop er eerst een van 2,3 ghz en dan later eenvan 3,0 kan dat o niet,

ik stel voor dat je eerst eens (via google) wat leesvoer opzoekt ove dit onderwerp.

Ieder moederbord heeft ook specificaties. DWZ dat er aangegeven is hoeveel geheugen er maximaal in kan en welke processor hij max aan kan.
Het kan dus zijn dat een bepaald Mb van AMD draait op verschillende soorten AMD tot een max van bijv. 3,2 GIG.

Ik heb zelf bijv. een hele oude pc staan met een asus socket A Mb die draait op AMD duron - athlon - xp tot een max van 1800 MHZ.
Daar moet je dus geen spiksplinter nieuwe AMD 64 in zetten.

heb je toevallig een goede site voor me of een site waar ze moederborden verkopen maar wel veel details bij staat zoals maximale ram en maximale Ghz

De link die ik eerder gaf.
Die linkt door naar de fabriekanten van de mb's en daar kun je alle info vinden.

Om even door te gaan bij Informatique kan je de computer samenstellen en hem ook gelijk in elkaar laten zetten lijkt mij een stuk veiliger voor je. Kost maar 35 euro plus dan heb je een jaar garantie.
Bij een heel compleet systeem kost het zelfs helemaal niks.
Het is echt allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt om een PC GOED in elkaar te zetten.
En als je het echt zelf wil doen zou ik eerst maar eens wat leesvoer doorploegen zodat je ook weet wat de onderdelen zijn en wat de onderdelen precies doen wat wel en niet gaat heb je daar geen zin in zou ik maar 35 euro betalen.

:confused:

Zou TS niet beter een kant en klaar pc kopen:confused: Want als je alleen maar kijkt naar de maximale ghz. Een amd 2.4 ghz 4000+ is stukken sneller als een pentium 4 3.2 ghz!!

skelle zei:
Zou TS niet beter een kant en klaar pc kopen:confused: Want als je alleen maar kijkt naar de maximale ghz. Een amd 2.4 ghz 4000+ is stukken sneller als een pentium 4 3.2 ghz!!

Ja dat wou ik net zeggen, een AMD Processor doet per kloksnelheid ongeveer 2 keer zoveel als een Intel Pentium IV, je moet als je AMD en Intel vergelijkt dus nooit naar de kloksnelheid kijken, ik maak nu gebruik van een AMD Athlon Xp 3200 en als ik 3dmark05 draai scoor ik hoger als een vriend van me met dezelfde videokaart (radeon 9800xt) en hij heeft een Intel Pentium IV 3.0 Ghz

Zo zie je maar

(ik ben trouwens heel tevreden over AMD)

Ik hoop dat TS zijn pc niet zelf zal in mekaar steken, kvrees dat het hem een hele duit zal kosten(alles kapot maken). Heb nu zojuist een oud pc'tje(550 mhz, 64 RAM) in mekaar weer gestoken:D Nieuw moederbord via ebay gehaald(ander was kapot) zocht er al meer dan een jaar naar. Windows 2000 loopt nu lekker te installeren. Maar kmoet zeggen dat het vandaag ook niet geheel vlekkeloos verliep bij mij(toetsenbord aansluiting was een DIN)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan