Computercrash, nu outlook weer terug zetten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

xwouterx

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Beste mensen,

Nadat mijn PC niet meer wilden opstarten omdat het file'tje NLTRD ontbrak
Heb ik er maar een nieuwe schijf in geplaast met nieuwe windows xp home erop
Vervolgens weer Microsoft Outlook 2000 erop gezet en de oude schijf aan me CD/DVD drive gehangen.

Nu had ik op de oude schijf 2 backup bestanden staan (.pst) aangezien ik 3 maanden geleden wat problemen met mijn outlook had, toen die waren opgelost had ik dus maar even een extra backupje gemaakt.

Nu het volgende, als ik het laats bijgewerkte .pst bestand wil importeren krijg ik de volgende melding.
Error, gebruik de inbox repairtool
Als ik het bestand door de repairtool gooi stopt die er halverwege bij stap 4/8 mee.
Krijg ik een melding van zoiets als: error gevonden, repairtool kan niet verder..

Als ik het andere (oude) bestandje importeer in outlook krijg ik dezelfde melding van de repairtool, echter dit bestandje komt er wel gewoon helemaal doorheen en kan ik dan dus ook probleemloos importeren in outlook.

Nu ben ik alleen dus nog van de laatste 3 maanden me email kwijt, ongeveer 25/30 emails per dag die ik eigenlijk echt niet kan missen...

Ik hoop dat er iemand nog wat suggesties heeft voor mijn probleem...

Het bestand moet gewoon op de oude schijf aanwezig zijn, alleen kan ik op die schijf dus geen window's en dus geen outlook meer openen. :confused:

Wouter

*edit
Ik hoop dat dit de juiste plek op het forum voor mijn vraag is, of had het bij backup/image's moeten staan misschien??

Laatst bewerkt:
Is het wel scanpst.exe die je gebruikt?

De standaard map voor scanpst.exe voor Office 2000 (NL-versie) is:
C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1043\NT

Dus het zou dan (om het op te starten) zijn:
Start -> Uitvoeren -> "C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1043\NT\scanpst.exe"

We horen wel wat je gebruikt hebt.

Tijs.

Is het wel scanpst.exe die je gebruikt?

Yep!

Waar ik eigenlijk een btje aan begin te twijfelel is of outlook wel ingesteld stond op automatisch een backup maken.

Ik heb nu namelijk de map C:Documents and Settings/beheerder/Local Settings/Application Data/Microsoft/Outlook van de oude schijf gekopieerd op de nieuwe schijf.
Outlook geopend, weer melding van error gebruikt de repairtool...
Nu repareert die de file wel gewoon en vervolgens weer geimporteerd in outlook.
Maar de inbox bijv komt weer niet verder als datum: 2-1-2007

Kan ik een backup maken van mijn outlook op de oude schijf zonder dat ik daarvoor outlook zelf hoef te openen??
Via outlook of via een ander programma?

Zodat ik zeker weet dat ik ook met het juiste op to date bestand aan het rommelen ben.

Wouter

Ik begrijp je niet helemaal, maar het volgende is van toepassing:
De map die je noemt is inderdaad voor de gebruiker "beheerder" de map waar Outlook standaard zijn bestanden neerzet.

Wat je kunt doen is even uitzoeken welke andere .pst (=Outlook-)bestanden staan op de oude computer. Ik ga er even vanuit dat alles op de C: schijf staat, anders ook andere schijfletters gebruiken:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a /p c:\*.pst
Je ziet dan de bestandsnaam, mapnaam, en ook de laatste wijzigingsdatum bij het bestand.
Zodra uitgezocht welke bestanden het zijn, die even in een aparte map op de oude computer kopieren, bijv. c:\mailbackup
Dan scanpst zoeken op de oude computer, via
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a C:\scanpst.exe
die loslaten op de zojuist gemaakte backup-bestanden.

Dan die 'gerepareerde' bestanden overhalen naar de nieuwe computer, en
1. Direct importeren
2. Of eerst bekijken door ze, naast je 'vaste' .pst, te openen via Bestand -> Openen -> Bestand met persoonlijke mappen (.pst). Die .pst weer sluiten voor de echte import te gaan doen (rechtsklikken op de extra getoonde hoofdmap, en Sluiten kiezen).

Succes,

Tijs.

Er staan op de oude schijf 2 .pst bestanden
1) 1x Outlook.pst datum 13-3-2007
2) 1x Persanol Folders(1).pst datum 08-4-2007

Als ik bestandje 1 neem, waar ik vanuit gegaan ben dat het die moest zijn dan komt het importeren dus niet verder als datum 2-1-2007

Bij het 2de bestand kan ik het niet importeren omdat ik in de repairtool de melding blijf krijgen dat er een error is waardoor het niet gerepareerd kan worden.(bij bestandje 1 geen last van trouwens!!)

Bijde bestanden zijn ruim 2gb, en nu had ik ook al op de website van microsoft gevonden dat daar het probleem kan liggen.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q296088

Maar als ik de tool http://www.microsoft.com/downloads/...F50-411D-BBDF-82019DDA602E&displaylang=en
gebruik voor bestandje 2, dan hou ik een bestandje over wat weer vast loopt bij het importeren in outlook

:confused:

Wat een kl*ten k*t programma zeg, van alle programma's en documenten en weet ik veel heb ik inmiddel alles weer zoals vanouds
Maar dat k*t oulook ben ik nu al dik 2 dagen mee bezig...

Wouter

Welk bestand je ook neemt: Importeer je die, dan loop je direct weer tegen die 2 GB limiet aan! (ze zijn beiden groter dan 2 GB, dus bij import komt er per stuk 2 GB bij!) Dat zal ook de reden zijn dat de import van bestand 1 maar gedeeltelijk lukt, laat staan dat je bestand 2 daar nog achteraan zou kunnen importeren.

Nu zit je (dankzij je import-actie) dus ook in je 'nieuwe' .pst al tegen die 2 GB grens aan. Ik zou zelf zeggen: Beginnen met een volstrekt nieuwe .pst. Doe daarna:
Probeer eens de .pst's te openen ipv. te importeren, zoals in een eerdere posting van mij omschreven?
Dus: Bestanden overbrengen naar de nieuwe computer, niet bewerken met scanpst, niet importeren maar openen als extra .pst, en dan voorzichtig de nuttige mail slepen in je nieuwe/maagdelijke .pst. En natuurlijk die 2 GB grens in de gaten houden.

Tijs.

Tijs,

Ik heb microsoft office van me pc verwijderd, en vervolgens er weer opgezet.
Outlook geopend en een nieuw .pst bestand aangemaakt.

Nu is dus me inbox geheel leeg!

Als ik in outlook via file, open, persanol folders en vervolgens op me oude schijf de .pst bestanden opzoek (bastand 1 en 2 zoals eerder besproken) krijg ik dus weer bij alle 2 de bestanden de melding dat er een error is en ik de inbox repair tool moet gebruiken.

Nu had ik even een mapje aangemaakt op de nieuwe schijf met alle backup bestanden van alle programma's, waaronder dus ook outlook.
Ik heb dit mapje maar even gebruikt voor alle .pst bestanden die ik heb gemaakt/geprobeerd/gewijzigd of wat dan ook de laaste paar dagen.

Ik heb via file, open, persanol folders maar is even al die bestandjes geprobeerd (goede tip!)
En er was dus 1 bestandje wat wel opende en up to date was :shocked:
Ik snap er echt niks meer van..
Vorige week is me computer gecrasht en is die opgehaald door een mannetje :D
Die had toen nog even van de oude schijf wat backup bestanden gemaakt en weggeschreven.
Of hij nu dit bestandje heeft weggeschreven of ik, of wat er ook gebeurd is ik weet het niet meer ;)
Bestandje heet backup.pst en is ook maar 1.6gb groot inplaats van ruim 2gb.
Lijkt net of dit toch op een andere plek staat/gestaan heeft...?!
Maar ik heb inmiddels aaaaaaaalllllllll me email terug en ook nog is alle contacten :thumb: :thumb: :thumb:

Ik ben weer helemaal blij na 2 dagen zweten

Wouter

Fijn dat het geholpen heeft allemaal.

Blijf wel alert op die 2 GB grens... regelmatig backups maken en opschonen dus.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan