computerfan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Hallo

heb gisteieren een dvd brander geinstalleerd ,de nec 2500 ,en ik had een cd rom en een normale brander,ik heb ze alle twee verwijderd en ik heb dus alleen mijn dvd brander nu ,alleen gisteravond heb ik dus nog achter mijn pc gezeten zonder problemen,alleen vanmorgen heb ik de kast weer dichtgegooid en nadat ik het opgestart had ,begon hij een politiesirene uit te laaien,heb het snel uitgezet?

na mij weten heb ik alles goed aangesloten?geeft aan op de beeldscherm dat mijn computerfan niet meer doet?raar maar waar hij is nog maar net 3 jaar oud,lijkt mij sterk dat hij aan vervangen is ?

wie weet wat ik moet doen,misschien is het iets heel simpels maar sta op dit moment paf!!weet niet wat ik moet doen!!???

Alvast erg bedankt!!! (spec van mijn pc) Amd 2.2+.proc 1.8 512mb

Geeft hij aan dat je fan het niet meer doet?

Hoor je als je de computer aanzet wel de fan? Kijk voor de zekerheid anders nog eens of deze wel (goed) is aangesloten, of misschien zit er een draadje voor de fan, zodat hij blokkeert en dus niet draait.

Kijk anders even in je bios naar de temperatuur van je cpu wat deze aangeeft

hallo

dit is echt vaag?als ik het opstart hoor je ook veel minder geluid van die computerfan draait nu veel minder snel,en als ik die pc aanzet hoor je een sirene en geeft aan dat die compfan niet doet en ik kan kiezen y/n om af te sluiten..sluit het af natuurlijk,,of kan ik gewoon del in drukken en in de bios kijken?,,zo ja waar precies,ben daar niet echt bekend! .?

en bedankt voor je antwoord trouwens!!:D

Mikey

Volgens mij in de bios in het eerste schermpje ergens onderaan staat iets van hardware monitor ofzo, kan per bios vershcillen waar dit staat, maar denk dat je daar naar moet zoeken.

Volgens mij, maar daar kan iemand anders misschien uitsluitsel over geven, is het zo, tenminste bij de wat nieuwere computers dat hij als hij te warm wordt automatisch uitschakelt de pc, is bij mij ook zo, ik heb ook een amd 2200+

compfan

hoi

ja klopt ! alleen het was 2.2+ alleen hij laat 1.5 zien nu en comp fan staat op 0 in bios????

sta paf !!!!!!!!!

Mikey

Dat hij 1.5 ghz aangeeft kan je als het goed is instellen in de bios ook, kun je hem op 1.5 en 1.8 ghz laten draaien (amd 2200+ draait op 1.8 ghz, beetje verwarrend misschien).

Ik denk inderdaad dat je fan of kapot is of niet goed is aangesloten. Haal hem eens los en sluit hem opnieuw aan. Laat de kap er even af, zet computer aan en kijk of je hem ziet draaien of dat hij ergens misshcien aanloopt ofzo dat er wat tussen zit (losliggend draadje ofzo waardoor hij niet draait)

fan

heyy

Weet jij hoe ik dat terug kan zetten ,fan draait trouwens wel ,maar geeft aan in bios bij health geeft het 0 aan (system fan)

mikey

Bij mijn bios (maar dat kan bij jouw anders zijn misschien) staat er in het menu advanced staat er: cpu speed die kun je op 2 snelheiden zetten als het goed is, moet je ff kijken of hij bij jouw op de hoogste snelheid staat

fan

hoi

Ok ,,ik zit misschien heel dichtbij het probleem je heb 2 soorten advanced,,kan je mij misschien helpen hoe het bij jouw is in je bios en wat je precies sneller zet in je bios!!

Alvast erg bedankt

Mike

Ik denk trouewns dat de fan wel klopt hoor. Jij hebt het over dat hij wel draait maar at in de bios de system fan op 0 staat.

Wat jij denk ik door elkaar haalt is de system fan en de cpu fan. Jij ziet de cpu fan draaien denk ik. Ik denk dat er in jouw pc geen extra system fan zit (is meestal koelertje aan voor of achterkant van de kast om de kast opzich te koelen). Doordat deze er "denk ik"bij jouw niet inzit, geeft hij hem wel aan in de bios, maar staat hij dus op 0).

Wat voor temperaturen geeft je systeem aan? Staan waarschijnlijk meerdere temperaturen, cpu temp, hdd temp, moederbord temp.

Ik heb maar 1 menu advanced hoor, iets van 3e menu van links ofzo. Als ik daarheen ga staat daar de cpu speed, die kan ik dan instellen (ik kan kiezen tussen 1.35 en 1.81 ghz)

fan

hoi

Ik heb gekeken,en geeft dit aan:
cpu 34graden
system temp 31
comp fan speed 0
cpu fan speed 3200

Alleen is hij met snelheid ( de processor) 1.35,,terwijl ik op 1.8 zat ? ik heb ook een keer op f7 aangeklikt in de bios (setup defaults) misschien dat dat het is ???

mike

Het is dus ff zoeken naar die instelling van je snelheid, ik vraag me af of het helpt met die defaults maar je kan kijken natuuurlijk. Om je gerust te stellen, met de temperatuur is niks mis, sterker nog, ik ben er jaloers op, die van mij zit bijna op de dubbele temperatuur (graadje of 60 voor de cpu, system temp is ongeveer gelijk aan die van jouw). Maar ja, mijn kast zit ook wel behoorlijk vol hoor (cdbrander, dvdbrander, dvdrom, 2 harddisken)

Laat het nog ff weten of de snelheid nu gewoon weer op 1.8 ghz loopt.

Ik ben alleen nog wel nieuwschierig waar dat loeiende geluid dan vandaan komt, want met je temperatuur is niks mis

fan

alles draait nou gewoon goed maar begr niet dat mijn snelheid zomaar weg is ???bedoel het was 2200 is nu 1500 en prcessor is 1.35 en het was 1.8 ?

maar ja ,,zal nog wat rondneuzen ?

mike

Het is door de bios defaults te laden dus niet opgelost?

Moet je toch effe in je bios rondneuzen. Zie je daar nergens cpu speed staan?

fan

nee ,ik heb die setup defaults eerder gedaan daarom heb ik dit probleem denk ik want het is de laatste ..zal effe kijken of ik cpm speed zie@!!!

Dan wordt het voor mij ook lastig, ik kan niet vanaf afstand in je bios kijken natuurlijk haha.

Ik weet niet of het dit zou kunnen zijn hoor, maar valt te proberen.

Heel vroeger had ik een pc die draaide op 40 mhz, zat er een knop op de kast onder de resetknop ofzo, de zogenoemde turbo. Hiermee kon ik hem dus op 33 mhz laten lopen, en weer indrukken dus op 40 mhz.

Op mijn kast heb ik nog steeds deze knop zitten, hij doet alleen niks, omdat hij schijnbaar niet is aangesloten.

Misschien, als deze knop er bij jouw ook nog opzit, misschien werkt hij bij jouw nog en ligt het daaraan. Denk het bijna niet hoor, maar wie niet waagt wie niet wint, kan geen kwaad om het te proberen.

hopeloos geval!

ik heb nog effe wat gekeken maar ben hopeloos?

het is gewoon weg lijkt het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan