Computernaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
In het scherm: systeemeigenschappen - computernaam vind ik o.a.
" user-r3te4en6enz ". "USER" komt ook terug in Documents and settings.
Als ik bvb Adware met geplande taken automatisch wil opstarten wordt ook hier in "uitvoeren als..." user-r3te4en6enz\user" teruggevonden.
Is dit dezelfde "user" en kan ik deze door een aangepaste naam veranderen zonder problemen in windows te veroorzaken. Waarom staat er op bepaalde plaatsen "r3te4en6enz" achter en wat betekent dit.
 
Gegevens veranderen:
Deze computer>Eigenschappen>Netwerkidentifikatie>
Eigenschappen en daar naam van computer wijzigen
Bolleke
 
Ik werk met XP.
Deze computer>Eigenschappen>Netwerkidentifikatie

Netwerkidentificatie vind ik hier niet bij.
Het is trouwens niet de computernaam die ik wil wijzigen
maar "USER".
 
"User" is een onderdeel van de codenaam die aan jouw
computer werd gegeven bij de installatie.
Naam veranderen bij XP:eek:p de Desktop rechts klikken
op "My computer">Properties>Computer name en
klik op de "Change..."-knop
Bolleke
 
Er zijn een aantal dingen die we uit elkaar moeten houden.

- Computernaam
- gebruikersnaam
- profielnaam

Computernaam geef je op tijdens je setup. Deze mag je zelf kiezen zolang deze binnen je netwerk maar uniek is. B.v. Pietje1234 De naam die bij tuurke ingevuld staat is automatisch gegenereerd aan de hand van de gebruikersnaam met daarachter een random nummer.
Bij deze pc dus user-r3te4en6enz

- Gebruikersnaam: in dit geval user. Heeft verder geen verband met "user" in de computernaam (alleen dat tijdens de setup hier gebruik van gemaakt is verder niet). Bij deze pc dus user

- Profielnaam: Gekoppeld aan de gebruikersnaam maar kan soms wisselen indien een pc aan het netwerk komt te hangen. Het wordt dan bijvoorbeeld user.domeinnaam Bij deze pc dus user

Bij uitvoeren als wordt de inlognaam van de betreffende persoon weergegeven. Deze naam wordt dus aangeklikt of ingetoets bij windows XP bij het inloggen Het uitvoeren als gebeurd dus onder die betreffende gebruiker die je aangeeft bij uitvoeren als. Het feit dat eerst de computernaam er staat en dan \gebruikersnaam heeft te maken met het feit waar gecontroleerd moet worden of de gebruiker wel de juiste rechten heeft om het programma uit te voeren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ryback
 
De "user" die dan voorkomt in "Documents and Settings" is dat dus mijn gebruikersnaam ?
Zo ja, kan die nog ergens veranderd worden ?
 
Nieuw account aanmaken, eventueel dit account verwijderen (configuratiescherm > Gebruikers).
 
De "user" die dan voorkomt in "Documents and Settings" is dat dus mijn gebruikersnaam ?

Ja en nee. In principe is dit 9 v.d. 10 keer gelijk het kan soms nog wel eens wisselen als je je een keer hebt aangemeld bij een domein (je pc aangesloten op een netwerk en daarbij aangemeld op een server)

Maar je krijgt dan een naam onder documents and settings zoals pietje.mijndomein ipv alleen pietje. Je gebruikersnaam blijft wel gewoon pietje.

En net zo als binary zegt kun je een nieuwe aanmaken en de oude weggooien. Maar je kunt ook je naam wijzigen. Alleen moet je even opletten dat het niet nog verwarrender wordt imv je profielnaam (onder documents and settings)
 
Bedankt voor jullie "hulp".
Ik heb nog steeds geen aktie ondernomen omdat ik nog niet helemaal de diverse suggesties en/of oplossingen
volledig durf ui te voeren.
Ik stel dan ook voor om deze vraag af te sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan