Computeronderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Hallo,

ik heb gehoord dat hardware kopen in duitsland goedkoper is dan het hier te kopen.
Is het de moeite waard om een heel pc in elkaar te zetten op een duitse website en het hier te laten brengen of kan ik het dan net zo goed op azerty.nl of alternate.nl doen, want als het verschil in prijs zo groot is lijkt het me beter om het vanuit duitsland te laten bezorgen toch?

alvast bedankt

Je kan natuurlijk altijd eens de prijs van hetzelfde product vergelijken in een Nederlandse en Duitse webshop :) als je ergens terugvindt wat de exacte verzendingskosten zijn, kan je gaan vergelijken :) hou er dan ook rekening mee dat de verzendingskosten relatief minder kunnen worden als je meer koopt..

je zou beter even een lijstje kunnen maken met wat je er precies in wilt hebben en vervolgens gaan vergelijken.

ik denk overigens dat als je in nederland gewoon een beetje rondzoekt, goedkope sites pakt dus, je in duitsland niet zo veel zal besparen hoor. denk dat het verschil eerder een paar euro dan een paar honderd zal zijn (wat dus weer gecompenseerd wordt door de verzendkosten)

Mod edit

Topic verplaatst naar Hardware--->aankoop nieuw systeem/upgraden.

Succes verder met je vraag.

en als je het in elkaar laat zetten houd je dan wel rekening met de taal en eventuele invoerrechten.

ik zou eerder denken dat nederland goedkoper is
ik bedoel duitsland lekker verweg extra kosten voor pakket bezorging

Soms is het in Duitsland goedkoper maar lang niet altijd, gemiddels denk ik niet dat het heel veel uitmaakt. Zoals al gezegd, houd rekening met de vrachtkosten.
Verder is het natuurlijk ook zo dat als er producten DOA (Dead On Arrival) aankomen of later defect raken, dat je ze voor garantie naar Duitsland moet terugsturen. Azerty, Alternate en Salland Automatisering zijn prima shops met goede prijzen, persoonlijk zou ik het gewoon in Nederland kopen.

Producten terugsturen naar een internetshop voor garantie neemt zoizo tijd in beslag, ook naar Nederland :) Maar je hebt volgens mij wel gelijk wat de prijzen betreft, en vooral de taal/service..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan