Computerprobleem bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Watnouweer

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Beste mensen,

Een tijdje geleden heb ik mijn besturingssysteem (XP) opnieuw laten installeren door een computerbedrijfje, omdat er allerlei problemen waren die alleen door herinstallatie te verhelpen waren en ik dit niet zelf aandurfde. Die problemen zijn inderdaad opgelost, maar er zijn enkele kleinere voor in de plaats gekomen. De meest hinderlijke daarvan is een probleem bij het afsluiten of opnieuw opstarten van Windows. Juist omdat dit vaak vereist is bij installatie van allerlei programma's, loop ik daar voortdurend tegenaan. Het is dan zo, dat ik bij het proberen af te sluiten van de computer steeds het bericht krijg: Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000142). Klik op OK om de toepassing te beëindigen. Soms wordt daar ook het begrip csc.exe aan toegevoegd. De computer blijft dan steeds met name hangen op iTunes, dat niet reageert op het automatisch afsluiten. De knop 'nu beëindigen' start telkens alleen maar het beëindigingsprogramma op, maar dat reageert dus niet en het geheel blijft in een lus hangen. Na uiteindelijk verschillende keren uitschakelen en nu beëindigen te hebben geprobeerd, sluit iTunes en daarmee de computer dan ineens wel af, maar geeft daarbij wel twee keer achtereen het afsluitgeluid.
Kortom, een nogal vervelend en soms ook tijdrovend gedoe. En ik denk dat er dus wel een of andere toepassing zal missen. Kan iemand mij zeggen welke, en nog beter: hoe ik dit ongedaan kan maken?

Bij voorbaat hartelijk dank!:thumb:

Vriendelijke groet,
A. Jansen

Schoon je regestry een op als je zo vaak iets installeert en verwijderd.
Ook een defrag helpt

Download dit, open het bestand, klik op Ja en op Ok.
Start pc opnieuw op en vanaf nu hoef je niet meer op Nu beeindigen te klikken, maar gebeurt dit automatisch (en is tevens het afsluiten nog een beetje versnelt door iets anders). Dit lost niet het ''Kan de toepassing niet juist initialiseren''-probleem op.

Laatst bewerkt:
Het register schoonmaken en defragmenteren doe ik anders regelmatig genoeg, serendip. En ik zal het bestandje downloaden Hollandheld, maar zoals je al zegt wordt daarmee het eigenlijke probleem niet opgelost. Mijn vraag blijft dus nog steeds staan: hoe kan ik dat gebrekkige afsluiten verhelpen?
Evengoed allebei bedankt voor de tips!

A. Jansen

pffff ook gehad heb niks gedaan windows opnieuw geinstaleerd :shocked::shocked:

Computerproblemen bij afsluiten

Flip, ik weet niet wat die/dat Bootvis van Windows moet zijn. Hoe dan ook, mijn probleem is alleen maar erger geworden. Tegenwoordig kan ik mijn computer niet eens meer gewoon afsluiten of opnieuw opstarten (bv. na update Windows). Ik moet dan gewoon de aan/uitknop ingedrukt houden, want na tig pogingen om hem regulier uit te zetten, geef ik het op.
Volgens mij is deze methode nou niet echt goed voor de computer, en zo hoort het natuurlijk ook niet. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? NB: normaalgesproken heb ik de computer op de slaapstand staan (voorzover dat relevant is voor deze kwestie).

Voor eventuele reactie alvast hartelijk bedankt!

A. Jansen

Bootvis heeft de laatste jaren nogal wat problemen gegeven en computers laten crashen door een foute update.

Afsluitproblemen

Zoals ik al eerder zei, lukt het me tegenwoordig dus al niet eens meer om mijn computer gewoon uit te schakelen of opnieuw op te starten. Moet nu steeds via ctrl-alt-del. Weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken? Kan hiertoe ook de download hebben bijgedragen van de tip van Hollandheld (zie boven), een tool om XP sneller af te sluiten en dat zich in het register heeft gezet?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord!

Vr. groet,
A. Jansen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan