Computers in netwerk zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

add17544

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
178
Heb linksys wireles router, die aan de kabel hangt voor de toegang tot internet. 1PC met XP Pro hangt via draad op een poort op de router. 2PC met XP home via wireless aan de router. Beide PC's kunnen surfen op het internet via de router.
Ik heb de wizzard laten lopen voor creatie van een netwerkomgeving om bestanden/printer te kunnen delen. Als ik nu op 2 PC laat zoeken naar computer in werkgroepen, komt er rechts in het venster enkel 2PC. Doe ik hetzelfde op 1PC dan komt rechts in het venster enkel 1PC. Maw in de netwerkomgeving zien de PC's enkel zichzelf, en niet de andere PC. Hoe los ik het op??
 
Het zou iets te maken kunnen hebben met je firewall.
Die van Windows moet ingesteld zijn om te werken in een netwerk.
Ook een firewall zoals Norton/ZA enz moeten ervoor ingesteld zijn.
Bij de laatsten kun je in hun log zien of er verkeer van een andere pc geblokt wordt.

Ook kun je nog kijken bij Systeembeheer/Comp.beheer/Services en toep./Services. Network connections moet b.v. ingeschakeld worden.
 
De services van windows staan op gestart. 1PC heeft Norton firewall, 2 PC heeft ZA firewall, hoe stel ok beiden in voor intern netwerk??
 
Met Norton ga je de configuratie van de firewall in.
Je ziet dan een blad met tabs waaronder networking.
Daar moet je iets hebben staan bij trusted. Staat er niets dan moet je alsnog een range invoeren.
Ook ZA heeft zoiets.
 
Als ik het goed begrijp moet het IP adress van 2PC ingegeven worden in norton firewall van 1PC bij het vak trusted. Actueel staat er bij mij inderdaad niets in het vak trusted. Hoe kan ik het IP te weten komen??
 
Heb via IPconfig IP adres gevonden. Kan niet tussen de pC's pingen, in geen van beide richtingen

Help moe!!!!!
 
Normaal gesproken stel je een range in dus niet 1 ip adres. Dan pak je alle pc's tegelijk.
zeg maar 192.168.100 tot 192.168.200
Zoiets.
Dat je niet kunt pingen is wel logisch. Je komt niet door die firewall.

Heb via IPconfig IP adres gevonden. Kan niet tussen de pC's pingen, in geen van beide richtingen Wel nu op alle pc's de firewalls ingesteld?
Controleer ook of overal Windows Firewall is uitgeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan