Computers zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

melzakke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2005
Ik heb recent ADSL gekregen; op de bijgeleverde modem heb ik een draadloze router van Linksys aangesloten. Ik heb twee computers (laptop en desktop) die beiden zonder problemen draadloos verbinding hebben met de router en waarmee zonder problemen geinternet kan worden. Ik heb nu geprobeerd een thuisnetwerk aan te leggen in XP met als doel om bestanden van beide pc's te delen. Met de desktop kan ik nu inderdaad in de bestanden van de laptop, maar andersom lukt niet. De laptop herkent de desktop op geen enkele wijze.
Wie kan mij adviseren over wat te doen om dit alsnog werkend te krijgen?

Hoi Melzakke, welkom op helpmij.nl
Misschien dat je met deze Handleiding deze problemen opgelost krijgt. Hebben de pc`s wel dezelfde werkgroepnaam?

Groeten Oossie

Hallo Oossie,

Ik ga dat eens bekijken; in een handboek over XP stond de v raag over de netwerkgroep ook; ik moest een ipconfig commando invoeren en daaruit bleek dat beiden inderdaad in dezelfde werkgroep zitten. Ook een daar omschreven ping uitgevoerd (weet echt niet wat dat is !!) maar ook dat bleek allemaal goed. Met name het feit dat de ene computer wel alles zoner problemen doet en de andere niet verbaast mij.
Ik zal de handleiding eens in gaan zien; in ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Misschien kun je ook iets met de documenten uit de bijlage?

Laatst bewerkt:
Graag gedaan, en veel succes toegewenst.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan