Computers zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Hallo

ik wil een netwerk aanleggen, maar dat lukt me nog niet zo goed. Het is vrij ingewikkeld om uit te leggen maar ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

We hebben 3 computers:
Computer 1: heeft een rechtstreekse verbinding met het modem
Computer 2 : heeft eerst een verbinding met een router en via de router gaat de verbinding naar hetzelfde modem als computer 1
Computer 3: heeft ook eerst een verbinding met dezelfde router als computer 1, en via de router gaat de verbinding naar hetzelfde modem als computer 1 en 2.

Ik hoop dat tot nu toe alles duidelijk is.

Met computer 2 heb ik als eerst een netwerk proberen aan te leggen.
Ik ben naar "My network Places" gegaan.
Dan: Set up a home or small office network.
Toen ik voor het eerst moest kiezen, koos ik eerst Other en toen "This computer connects directly to internet. I do not have a network yet.
Daarna gewoon alles verder geklikt en geinstalleerd.

Met computer 3 heb ik hetzelfde gedaan als computer 2, en het netwerk werkte tot nu toe. Computer 2 en 3 konden elkaar "zien" en alles werkte.

Alleen nu moet Computer 1 nog worden toegevoegd. Ik heb het eerst geprobeerd, hoe ik het met de andere 2computers geprobeerd heb, maar dat werkte dus niet. Ik kon alleen Computer 3 zien als ik "View workgroup computers" klikte.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk geworden is, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

:thumb:

2 en 3 maken toch geen rechtstreeks contact met het internet.
Overnieuw beginnen en dan met PC 1 beginnen.

Dat ze een internet verbinding hebben via een andere computer.

Ja maar ze hebben geen verbinding via een andere computer. Of is in dit geval dan de router de computer?

Even uitproberen.
Probeer je het een met de ene en het andere met de andere, zolang je maar met PC 1 begint.
Ik heb maar twee PC's en heb het aldus gedaan.

Als je met comp 1, en met de router waar comp 2/3 aanhangt, aan een modem hangt, is de modem ook een router, en dan zul je de router als switch moeten laten functioneren, dus de dhcp uitschakelen en de wanlink niet gebruiken maar met een gewone poort naar de modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan