Computers zien elkaar wel, maar geen inhoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sustulum

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2000
Ik zal even de situatie schetsen. Voorheen werkte het netwerk wel!

1 pc met windows 98
1 pc met windows xp
1 laptop met windows xp

De pc met windows 98 is helemaal opnieuw geinstalleerd en werkt perfect.
De laptop is nieuw, dus zou zo in het netwerk moeten kunnen.

Ik heb ze alledrie aangesloten op een router (Eminent 4115) Dat is tevens het adsl-modem. Internet werkt op alledrie perfect.

Het probleem is dit: Vanaf de win98 pc zie ik de xp pc en de laptop. Ik krijg toegang tot alles wat gedeeld is op de xp pc.

Op de laptop krijg ik geen toegang tot de werkgroep, zie de pc's dus ook niet.

Op de xp pc zie ik de win98 pc en de laptop maar krijg ik geen toegang. 'Werkgroep is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder. De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar. '

Hoe los ik dit op? Waar kan ik die machtigingen instellen? Ik heb op alle pc's duidelijk dezelfde werkgroep ingevuld. Wie helpt??:(

Op alle pc's de Client voor Microsoft netwerken installeren. (netwerkomgeving cliënt toevoegen)
Op alle pc's bestands en printerdeling inschakelen.
Als je op de XP-pc's inlogd met je gebruikersnaam en wachtwoord, gebruik dan dezelfde naam en ww op de 98 pc tijdens het opstarten.

of installeer netsetup op alle win98 pc's.
Je maakt zo'n floppy door een thuisnetwerk te maken en op een gegeven moment in de wizart komt er iets met een floppy doe dat en gooi die in alle 98 pc's.

Ik had op alle pc's die client voor Microsoft netwerken al geinstalleerd. Ik heb ook de bestand en printerdeling ingeschakeld, allerlei schijven en mappen gedeeld, maar geen resultaat...

De wachtwoorden zijn op alle pc's hetzelfde, alhoewel ik op de win98 geen wachtwoord heb...

De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar. '
Dit betekent dat er een service niet op automatisch staat.
Kijk even.
Start/syteembeheer/component services/services
Er staan er een aantal die op automatisch moeten komen.

alhoewel ik op de win98 geen wachtwoord heb...

Dus even de client voor MS-netwerken verwijderen en opnieuw installeren. Dan opnieuw opstarten en als het goed is krijg je dan een wachtwoord scherm voor het microsoft netwerk. Dan dezelfde naam en ww gebruiken als op de andere pc's dan moet het werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan