Computerstart niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

help12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Als ik de computer aanzet blijft de harde schijf draaien maar ik krijg geen beeld.
Het probleem had ik al eerder maar als ik hem een paar keer aan en uit zette dan deed de pc het weer.
Het is net of de videokaart niet word gevonden want je krijgt ook geen streep op de monitor
en ook geen opstart scherm.

Kennelijk gebeurt er niet veel.
Dus kan je niet meer in de bios komen? Is de computer ook niet actief met lezen en schrijven? Dan is niet je videokaart stuk. Is de computer ook wel eens verder gegaan, dus dat je het Windows opstartscherm nog wél zag of stopte de computer altijd op het zelfde moment?

De harde schijf blijft maar draaien maar de pc komt niet verder

Dus geen beeps?
Totaal geen beeld?
Maar je hoort wel de harde schijf draaien en de ledjes branden ook neem ik aan dan?

Beste Help12,

Ik heb ook zo'n probleem gehad, en allemaal verholpen.

1. Zit er een usb HUB in je pc, zo ja haal die eruit
2. Zit er nieuwe hardware in je pc ? Zo ja, kijk of de voeding het aankan
3. Is je voedingskabel geknakt of gebroken ? Zo ja, koop een nieuwe

Als er meer problemen zijn hoor ik het wel :)

Marco

Bij dat van die usbhub zou hij wel een beeld moeten krijgen en het zou niet meteen mogen gebeuren bij het opstarten van windows, dat is daar niet zo gevoelig aan. Het is trouwens niet alleen met een usbhub maar met alle usbapparaten die veel stroom trekken.

Ik heb wel eens een stukkende kaart help 12, dan kan ik niet meer in de bios komen. Controleer de toegang tot de bios maar je zegt zelf al dat er niets meer op het scherm komt. De hoofdverdachte is voor mij de netwerkkaart. Let op: Als je insteekkaarten systematisch gaat verwijderen dan moet je voor probleemoplossing wel elke keer de bios resetten met de jumper op het moederbord voor dat je opnieuw probeert. Ik hoop dat je weet hoe dit bij jou computer moet. Haal dan de spanning van de voeding af voor dat je repareert. Het lijkt best omslachtig maar dit is een hardware probleem en als er buiten het moederbord een veroorzaker is moet die gevonden worden en er uit. Ik zou de batterij ook meten want je kunt niet voorspellen wat een computer doet wanneer deze leeg is. Een knoopcel is 3 volt.

Als ik alles er uit haal en alleen mijn beeld scherm er in laat zitten gebeurt er ook niets.
Het is een medion computer van de Aldi dus er zitten niet veel aparte kaarten in.

Heb je meerdere pc's? Test even met een geleende videokaart uit een andere pc, als dat dan wel werkt weten we zeker dat de videokaart de boosdoener is, wat op dit moment 1 van de meest waarschijnlijke zaken is.

Ik zou elk onderdeel eens proberen vervangen door een zeker werkend onderdeel (dat je voor en na op een ander systeem test).

Uiteindelijk zal het onderdeel dat niet meer werkt of moeilijk doet uit de bus komen...

Het zou natuurlijk nog een losse stroomstekker op het moederbord kunnen zijn, of zelfs een los gekomen processor, een heel vervelend probleem omdat de handle om deze te vergrendelen onder het koelelement zit en vaak niet meer bediend kan worden als de koeler er bovenop gelijmd of geplakt zit. Je kunt dus echt niet gaan voelen omdat je het loskomen ervan niet kunt riskeren en dat gaat heel gemakkelijk. Druk er in ieder geval even zachtjes op en kijk of die ook scheef kan zitten. Wanneer alles goed is zal er geen millimeter afwijking zijn. Als alles in de computer goed vast lijkt te zitten, ook de kabels naar de drives, richt je dan op de batterij. Sommige computers doen het nog gewoon op een lege batterij en soms krijg je de melding dat de setup is teruggezet naar standaard instellingen maar het systeem kan je ook gewoon in de steek laten. Een batterij herlaadt enigszins als die even niet wordt gebruikt en wanneer die warmer is. Dit kan verklaren waarom het probleem ook al eerder optrad. Bij het loshalen van een standaard batterij moet je een vinger boven de batterij houden als je het klemmetje naar achteren drukt, anders springt die in de computer. Bij het plaatsen moet de batterij dan, met de platte kant boven, achter het klemmetje geklikt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan