Comtrend CT-6373 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darshan

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Hallo,
Ik wil graag een minecraft server maken...
Alleen het port forwarden op mijn Comtrend CT-6373 lukt niet,
Het merk van de router staat niet op portforward.com, en vroeg me dus af of iemand weet hoe je moet port forwarden op de comtrend ct-6373.

Alvast bedankt voor u hulp.

Groetjes Darshan

Hallo Darshan,

Misschien dat DIT stukje software jou zou kunnen helpen met het port forwarden van je router.
Ik heb zelf helaas geen ervaring met die router, en kan je daarom niet persoonlijk helpen. Probeer dat programma even uit, en dan hoor ik graag van je!

mvg
jopi328

Bedankt voor je reactie.
Welke type moet ik kiezen?
TCP of UDP of TCP-UDP?

En moet is eerst router updaten? Wat houd dat in. wat gebeurd er dan?

Laatst bewerkt:
Upload eens de handleiding (zal hopelijk op CD-rom erbij geleverd zijn), want er is (zover ik kan zien) geen download voor beschikbaar.
Kun je (bijv.) uploaden naar http://www.mijnbestand.nl

Tijs.

Hallo Dnties,
Ik reageer een beetje laat maar, er is geen cd bij geleverd ik heb hem niet apart gekocht.. Ik heb hem van de provider waar ik internet bellen en tv heb..

Wat kan ik nu doen?

Zoek op de website van die provider de handleiding op.
Als die voor iedereen/Internet zichtbaar is: Link 'm
Als die alleen voor abonnees zichtbaar is: Upload 'm naar http://www.mijnbestand.nl en geef ons de dan gegenereerde mijnbestand.nl download-link.

Zoals gezegd is van deze router geen handleiding (makkelijk) te vinden op het algemene internet, vandaar dat acties van jouw kant noodzakelijk zijn.

EDIT: Ik lijk nu toch de handleiding gevonden te hebben: link1, danwel link2, maar die links werken niet :(

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alsnog gevonden (niet op de officiele link van Comtrend... :rolleyes:): link

Portforwarding staat in hoofdstuk 6, specifiek 6.3.1 Virtual Servers.

LET OP: Als je een eigen router áchter de Comtrend hebt aangesloten en jouw minecraft server is aangesloten op je eigen router, dan moet je 2x portforwarden:
a. Eerst uitzoeken welk WAN ip-adres jouw eigen router heeft gekregen van de Comtrend (kijk bij Status (of iets dergelijks) in je eigen router). Schrijf dat ip-adres op.
Dan portforwarding instellen op je eigen router naar het ip-adres van je minecraft server.
b. Op de Comtrend portforwarding instellen naar het ip-adres dat je bij a. opgeschreven hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Dnties,

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp.. ik zet het even op een rijtje. Kun jij dan even aan geven dat het goed is?

Ik heb geen eigen router achter de Comtrend ik hoef dus niet 2 x de port te forwarden.

Ik moet eerst even kijken wat mijn WAN IP is en dat moet ik even onthouden.
Dan moet ik portforwarden 1x tcp poort 25565 en 1x udp poort 25565.
Mij server adres moet ik het wan ip zetten..

Volgens mij heb ik het tot nu goed.

Maar er staat in het forumlier van forwarden ook nog remote ip. Wat moet ik daar invoeren?

Beter lezen ajb.: Als je je minecraft server rechtstreeks op de Comtrend hebt aangesloten kun je gewoon de instructies volgen in hoofdstuk 6 / paragraaf 6.3.1
Het verhaal over router-na-router dat na LET OP staat is dan niet van toepassing.

In de handleiding wordt wat betreft Virtual Servers niet over WAN ip-adres gepraat.
[oftewel: Maakt niet uit welk WAN ip-adres de router heeft]
En bij Server ip address moet dus het ip-adres van je minecraft server staan (doorgaans een 192.168.x.x adres).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Dnties,

Ik het lijstje staat Minecraft er niet bij.
Welke protocol moet ik dan kiezen, het is poort 25565 en ik kan kiezen tussen tcp/udp en tcp en udp. Waar moet ik dan uitkiezen?

Dan maak je 2 nieuwe services in die pagina:
eentje die je minecraftudp noemt en waar je poort 25565 UDP intern en extern aangeeft
eentje die je minecrafttcp noemt en waar je poort 25565 TCP intern en extern aangeeft

Daarna (of tegelijkertijd, ik kan dat uit de handleiding niet halen) die 2 nieuwe services koppelen aan het ip-adres van je minecraftserver.

Tijs.

Hoi Dnties,

Ik heb zojuist mijn poort geopend, en ik heb het ip van de server in de server properties gezet, alleen er staat failed to bind poort,
Ik heb een Printscreen (en die staat in de bijlage) gemaakt en heb wel even mijn ip weg gegumt.

Wat moet ik nu doen?

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    95,7 KB · Weergaven: 70
Haal het ip van de server weer WEG uit server properties. Probeer het daarna opnieuw. Als het dan werkt, dan is het in orde. Het heeft helemaal geen zin om het ip-adres te vermelden TENZIJ je meerdere verbindingen hebt en (bijv.) alleen over Hamachi je server beschikbaar wilt stellen.

Tijs.

Hallo Dnties,
Ik geef vanavond even door of het werkt, Omdat er vanavond iemand online komt die dat even kan testen.

Laatst bewerkt:
Hallo Dnties,
Ik heb even iemand laten testen, en niemand kan joinen..
Wat kan ik nu doen?

a. Nakijken of je wel naar het juiste ip-adres portforward.
Dus weer kijken naar dat Virtual Servers deel van de Comtrend en opschrijven naar welk ip-adres daar wordt geportforward.
Dan op de minecraft server: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk via dat ipconfig na of het ip-adres dat je gebruikte in de portforwarding hetzelfde ip-adres is als genoemd is in ipconfig.
b. Zeker weten dat de minecraft server ook echt gestart is

Meer tips heb ik niet.

Tijs.

Jammer dat u geen tips heeft, hij doet echt helemaal niks, het lijkt wel of alleen hamachi werkt ;)

3 mogelijkheden:
a. Heb je dat ip-adres nog uit de de server properties gehaald en daarna de minecraft server geherstart?
b. Heb je nog (a.h.v. ipconfig) nagekeken of de portforwarding klopt in je router?
c. Misschien heb je een firewall actief staan die de inkomende verbinding blokkeert. Zet (minstens tijdelijk) alle firewalls uit die je hebt (Windows Firewall, firewall component van Kaspersky Internet Security, AVG Internet Suite, Norton 360 etc.) Kijk daarna of het werkt (met de minecraft server software aangezet). Kun je ook zelf checken door vanuit je Minecraft server te gaan naar http://www.canyouseeme.org en daar te laten testen op poort 25565.

Tijs.

Op die website staat een ip aders.. maar dat ip staat niet bij ipconfig.. dat is mijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan