Conceptronic CH3WNAS met @home modem Atlanta

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limbo DFL

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Sinds kort de gelukkige bezitter van @home na eerst Orange te hebben gehad.
Alles werkt perfect, althans bekabeld. Nu wil ik dus wireless gaan en je raadt het al.. nada...
Op mijn Livebox was het een fluitje van een cent echter nu met @home modem... toch problemen.
Met m'n pc kan ik niet de CH3WNAS benaderen. Met de easy search utility kom ik ook niet verder.
Wie kan me verder helpen?
Wat ik links en rechts heb begrepen is dat je met @home ook je pc nummer moet gebruiken maar waar?

Stel je vragen opnieuw.
CH3WNAS is een NAS opslagapparaat op je netwerk.
Dat is iets heel anders dan de @home draadloze router.

Dus: Je vragen opnieuw stellen, en ook aangeven welke draadloze router je van @home gekregen hebt.
Dat zou een Netgear WGR614 kunnen zijn, maar misschien is het wat anders bij jou.

Edit: Heb je inderdaad een WGR614, dan inloggen met
gebruikersnaam: admin
password: draadloos
en het CCxxx of CPxxx nummer instellen bij Basic Setup
De handleiding van de CH3WNAS is hier te vinden (Engelstalig).
Verder: @Home handleidingen (ook voor draadloos) te vinden hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi, thx voor je antwoord.
Situatie als volgt. Ik heb het standaard internet modem dus niet wireless. Is een Atlanta Scientific modem.
Ik heb e.e.a. geprobeerd en opeens had ik contact met de CH3WNAS doordat ik deze rechtstreeks op de pc heb aangesloten, het ip adres aangepast naar default en vervolgens ingesteld als Access point. De wizard doorlopen en alles geconfigureerd. Hierna de NAS in het modem gezet en het modem opnieuw opgestart.
Kortom alles werkt, ik krijg verbinding. Alleen niet beveiligd want nu kom ik niet meer in mijn NAS en kan mijn bestanden op de netwerkschijf niet benaderen.
Vraag me niet hoe en wat maar ik ben online (wireless).
Nu wil ik wel nog nij mijn NAS kunnen om deze te encrypten en om de gegevens te benaderen maar wat ik ook probeer... niets..
Wellicht dat je iets meer weet want het heeft volgens mij te maken met de ip adressen van athome en de NAS...

Wellicht had je bij je andere provider een andere ip-reeks waaruit de ip-adressen werden uitgereikt.

Kijk in de handleiding van de CH3WNAS na hoe je nu toch bij het apparaat kunt komen om het aan te passen aan de ip-reeks waar je nu mee werkt.
Natuurlijk geen ip-adres op de CH3WNAS instellen dat nu al gebruikt wordt door de router en de werkstations.
Heeft je router bijvoorbeeld ip-adres 192.168.1.1 (wat bij de Netgear het geval is waar ik eerder over sprak), geef dan de Ch3WNAS het ip-adres 192.168.1.2

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan