Conceptronic externe schijf wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
61
Hoi,

heb net n leeg huisje van Conceptronic gekocht voor mijn oude harde schijf uit mn laptop. Model nis de CHD2UL en ik heb er n 40 GB harde schijf inzitten (IDE).

Dit is een oude harde schijf uit mn vorige laptop die ik toendertijd heb vervangen voor n wat grotere en nu wil gebruiken voor wat kleinschalige bakcups etc.

Heb de schijf aangesloten op de pennetjes op het printplaatje, boeltje erin, schroefjes vast en stekker erin en Vista (Home Premium met SP1) roept meteen dat ie wat nieuws heeft gevonden op de USB poort en de stuurprogramma's aan het installeren is.

Ga ik echter kijken in de verkenner dan zie ik niets......

Volgens de handleiding van Conceptronic kan je met een prgje dat Swissknife heet ook e.e.a. benaderen en formateren enzo, dus die heb ik ook gdl'd, geinstalleerd en gedraaid. op de site van Swissknife staat echter niet at het progje ook Vista proof is. Bij het draaien van het progje bleef het dus ook meteen hangen en reageerde het niet als ik n opdracht gaf.
Bij de supportpagina van Conceptronic zeggen ze dat het niet herkennn van externe schijven in Vista wordt verholpen door SP1, maar dat heb ik dus er al op en ook alle updates zijn binnen.

De harde schijf was dus ook de schijf waar mn XP Pro op draaide en die moet dus nog geformatteerd worden.

Iemand suggesties wat ik fout doe, of kan doen om het dingetje aan de gang te krijgen??

Lijkt me leuk :D

Thx PM
 
Hoi,

Wordt hij ook niet gesignaleerd bij schijfbeheer?

Modag
 
Ja! Daar zie ik hem wel. Overigens maar 5 Gb van de 40. Ik weet dat ik niet over de volle 40 kan beschikken, maar hoe kan ik hem nu het makkelijkst geheel formateren (staat dus nog xp op en wat oude bestanden die allemaal weg mogen).

Vista geeft aan dat de schijf niet geinitialiseerd is....dus ik klik op de schijf en zeg dat ie moet initialiseren. Dan krijg ik de foutmelding dat de schijf niet klaar is.

Is er misschien nog iets niet goed in de fysieke aansluiting van de schijf??
 
Ja! Daar zie ik hem wel. Overigens maar 5 Gb van de 40. Ik weet dat ik niet over de volle 40 kan beschikken, maar hoe kan ik hem nu het makkelijkst geheel formateren (staat dus nog xp op en wat oude bestanden die allemaal weg mogen).

Wat betreft swissknife heb je gelijk: dat werkt bijna nooit lekker in Windows Vista.
Je kunt beter formatteren via schijfbeheer.

Je kunt gewoon van de volledige 40GB gebruik maken, maar aangezien je de schijf al in een laptop hebt gehad moet je waarschijnlijk eerst de bestaande partities wissen.
Deze worden ook getoond in schijfbeheer en kun je aanklikken met de rechtermuisknop om te verwijderen.

Als je alle partities hebt verwijderd van deze schijf kun je 1 nieuwe partitie van 40GB maken en deze vervolgens formatteren.

LET OP: Kies de goede HDD in schijfbeheer. Je wordt er niet vrolijk van als je erachter komt dat je je bestaande HDD hebt leeggegooid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan