Conceptronic ook na driver installatie niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

marticorni

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Beste Helpmij-ers,
Ik zal maar direct het probleem voorleggen.
Ik heb laatst een webcam (de Conceptronic Flexcam, info op de website van conceptronic) gekocht.
Ik heb het installatieboekje keurig gevolgd, en heb zoals het daar staat, eerst de drivers van de cd geïnstalleerd, daarna computer uitgezet, webcam ingeplugged, computer weer aangezet.

Ik kreeg de melding van Windows (XP SP2) dat er nieuwe hardware was gevonden. Ik klik op automatisch installeren, omdat de cd al was geïnstalleerd.
Maar helaas, hij gaf de melding dat de hardware niet juist is geïnstalleerd.:shocked: Ik kan dus geen gebruik maken van mijn nieuwe webcam. Nogal vervelend, wat ik heb het nodig voor mijn school e.d.

Als bijlage alle venstertjes die ik zie tijdens het installeren (als een animated gif, dus blijf kijken):rolleyes:

Kan iemand mij helpen:confused: (boehoehoe:( )

P.S.:
Wat ik al geprobeerd heb:
- opnieuw installeren
- opnieuw opstarten
- nieuwe drivers van de site gedownload en geïnstalleerd
- zelf installatiemap kiezen (als xp nieuwe hardware vindt)
- en nu een topic plaatsen op helpmij

Bijlagen

• webcam_driver.gif
    webcam_driver.gif
    39,8 KB · Weergaven: 100
Op het venster "niet Windows-logo, etc" wordt de knop "Toch doorgaan" niet actief? Zo ja, klik er op.

Op het venster "niet Windows-logo, etc" wordt de knop "Toch doorgaan" niet actief? Zo ja, klik er op.

Ik heb in de screenshot even met spatiebalk die knop ingedrukt gehouden om te laten zien dat ik daarop geklikt heb, ook in het boekje staat dat die melding zou verschijnen en dat je door moet gaan.

Wat je nog kunt proberen is de Wizard Nieuwe Hardware nog eens handmatig pakken en surf dan naar C:\Documents and Settings\jouw_username\Local Settings\Temp. Waarschijnlijk staan daar dan weer andere mapjes in. Open deze stuk voor stuk, of degene die je duidelijk kunt herkennen als een Conceptronic-map, totdat je een bestand tegen komt (zo ongeveer) COcept.inf. Select dat en kijk wat de Wizard daarmee doet.

Wat je nog kunt proberen is de Wizard Nieuwe Hardware nog eens handmatig pakken en surf dan naar C:\Documents and Settings\jouw_username\Local Settings\Temp. Waarschijnlijk staan daar dan weer andere mapjes in. Open deze stuk voor stuk, of degene die je duidelijk kunt herkennen als een Conceptronic-map, totdat je een bestand tegen komt (zo ongeveer) COcept.inf. Select dat en kijk wat de Wizard daarmee doet.

Er staat geen enkele .inf in Local Settings\Temp. Ik heb gezocht op *.inf met zoekfunctie.
En de enige inf op de installatie cd, is autorun, maar heeft niets met drivers te maken.

Jammer, op de Support van Conceptronic kom ik niet verder zonder productcode.

In de link in mijn eerste bericht naar Conceptronic.net staat de productcode:thumb: , deze is CLLFLEXCAM (ja, dat is de productcode :P)
Maar daar staat bij Downloads ook alleen maar drivers(die ik dus al geprobeerd heb;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan