• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional Commandbutton

• Onderwerp starter Onderwerp starter whu2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

whu2

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Hoi,

Ik heb een 'interactieve' sheet gemaakt (Excel 2003), waarbij een gebruiker verschillende waarden moet invoeren. Bij een vraag die met "ja" beantwoord wordt, verschijnt een nieuwe tabel (o.b.v. conditional formatting verschijnt de vraag en de borders). Nu wil ik echter tevens een Commandbutton laten verschijnen zodra de vraag met "ja" beantwoord wordt, een button die is gekoppeld aan een macro (kalender start dan op na activatie). Zodra de vraag met "nee" zal worden beantwoord, moet deze button verdwijnen / niet tevoorschijn komen.

Ik heb echter geen enkel idee hoe dit te doen. Kan met Forms of Control Toolbox, maakt denk ik niet veel uit, maar hoe hier een conditie aan te verbinden...? Iemand enig idee? Dank alvast!

Mvg.

Attent, dat je hebt aangegeven dat je deze vraag ook op het office forum (en waar nog meer) hebt geplaatst.

Attent, dat je hebt aangegeven dat je deze vraag ook op het office forum (en waar nog meer) hebt geplaatst.

Excuses, ik dacht dat het geen probleem zou zijn om mijn vraag op 2 fora te plaatsen. Met SAS vragen doe ik hetzelfde, en het werpt zeker z'n vruchten af; de ene keer een fantastische oplossing op het ene forum, de andere keer op het andere. Uiteraard plaats ik straks de oplossing ook op het andere forum (als op dit forum de oplossing komt en visa versa), zodat anderen er ook wat aan hebben. Maar hopelijk blijf ik nog attent genoeg door het bij deze alsnog te melden! ;)

Deze vraag is tevens te vinden, op moment van schrijven eveneens onopgelost, op http://office.webforums.nl/viewtopic.php?p=209671#209671.

Dank voor de opmerking, en nogmaals excuses!

Bijlage beantwoord je vraag

Inderdaad een MEGA SENIOR! THANKS!! Exact wat ik nodig heb!

Wanneer ik overigens het te vullen veld voorgedefinieerd wil hebben, kan ik ActiveCell.Value wijzigen neem ik aan in onderstaande code?

Private Sub Cmd_Invullen_Click()
ActiveCell.Value = Format(Frm_Rooster.Cal_Rooster.Value, "dd/mm/yyyy")
End Sub

Dank nogmaals!

Inderdaad bv
Code:
[B1].Value = Format(Frm_Rooster.Cal_Rooster.Value, "dd/mm/yyyy")
En dan mag de vraag op opgelost, denk ik
Vergeet ook niet de vraag op het andere forum te wijzen op de oplossing

Laatst bewerkt:
Inderdaad bv
Code:
[B1].Value = Format(Frm_Rooster.Cal_Rooster.Value, "dd/mm/yyyy")
En dan mag de vraag op opgelost, denk ik
Vergeet ook niet de vraag op het andere forum te wijzen op de oplossing

Thanks!

Nope, reeds gedaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan