• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional format in 'lege' cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjzijlstra

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Goedemiddag,

ik probeer nu al een tijd om de conditional format van 1 cel te kopieeren naar een lege cel. De kleur van de lege cel moet dus afhankelijk zijn van de waarde in een andere cel. Wat ik eigenlijk wil is dat de windings in kolom C van het voorbeeld de achtergrond van kolom D krijgen. Wie kan me hierbij helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
voorbeeld bestandje?

het plaatsen van een voorbeeldbestandje helpt enorm bij het helpen, dus als je dat kunt plaatsen, dan graag.

Met een klein xls voorbeeldje (zonder gevoelige informatie) met wat je al hebt wordt alles een stuk duidelijker.

zie bijlage...

Bijlagen

Ik heb inmiddels een voorbeeldje bijgevoegd. Iets te snel op verzenden gedrukt.

Bedankt, ik was bezig met allemaal codes inplakken maar dit is veel simpeler. Kan je op deze manier ook naar andere workbooks of sheets verwijzen?

als je binnen hetzelfde bestand naar een ander sheet wilt verwijzen, dan moet je verwijzen naar een benoemd bereik op daandere sheet.

In de bijlage heb ik cel a1 op sheet 2 de naam testcel gegeven.
Cel f2 op sheet1 krijgt een rode rand als testcel = 1.

Of verwijzen naar andere wordkbooks wel of niet werkt weet ik niet, maar er zal ook dan waarschijnliojk van bemoemde bereiken gebruik gemaakt moeten worden en het andere bestand zal geopend moeten zijn. Probeer het maar eens uit.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan