• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional Format

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandernoteborn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Ik ben in de problemen gekomen door mijn conditional format.

Ik had een cel 3 verschillende conditional formats gegeven. Indien waarde 1 is werd hij rood en gaf hij een 1 weer. Indien 2 werd hij groen en indien 3 werd hij blauw. Dit werkt perfect.

Hiermee kon ik 4 verschillende waarden angeven in de cel:
leeg
1
2
3

Nu wil ik in deze cel een drop downbox gaan maken. En wil ik het volgende laten gebeuren:

-leeg: blijft nog steeds zelfde
-hij moet nog steeds rood kunnen kleuren door bijvoorbeeld een 1 weer te geven
-hij moet indien er tekst uit de dropdownbox gekozen wordt lichtgeel worden (greater than 0 zo staat hij nu)
-hij moet blauw worden in geval dat er een bepaalde letter inkomt bijvoorbeeld F
- hij moet ook blauw worden indien er 2e letter inkomt bjivoorbeeld A.

Nu heb ik dus 1 confitional format erbij en een dropdownbox. Ik denk dat ik het op de een of andere manier met een if formule moet oplossen maar weet nog niet goed hoe.

Heeft iemand een idee?

In de bijlage gaat het om cel T7

Deze dropdownlost krijgt straks verschillende woorden. Indien een woord gekozen wordt moet de cel geel kleuren. Indien 1 gekozen wordt moet de cel rood kleuren en indien A of F gekozen wordt dient hij blauw te worden. Met conditional format is het denk ik niet op te lossen!

Alvast bedankt!

Bijlagen

sandernoteborn zei:
Ik ben in de problemen gekomen door mijn conditional format.

Ik had een cel 3 verschillende conditional formats gegeven. Indien waarde 1 is werd hij rood en gaf hij een 1 weer. Indien 2 werd hij groen en indien 3 werd hij blauw. Dit werkt perfect.

Hiermee kon ik 4 verschillende waarden angeven in de cel:
leeg
1
2
3

Nu wil ik in deze cel een drop downbox gaan maken. En wil ik het volgende laten gebeuren:

-leeg: blijft nog steeds zelfde
-hij moet nog steeds rood kunnen kleuren door bijvoorbeeld een 1 weer te geven
-hij moet indien er tekst uit de dropdownbox gekozen wordt lichtgeel worden (greater than 0 zo staat hij nu)
-hij moet blauw worden in geval dat er een bepaalde letter inkomt bijvoorbeeld F
- hij moet ook blauw worden indien er 2e letter inkomt bjivoorbeeld A.

Nu heb ik dus 1 confitional format erbij en een dropdownbox. Ik denk dat ik het op de een of andere manier met een if formule moet oplossen maar weet nog niet goed hoe.

Heeft iemand een idee?

In de bijlage gaat het om cel T7

Deze dropdownlost krijgt straks verschillende woorden. Indien een woord gekozen wordt moet de cel geel kleuren. Indien 1 gekozen wordt moet de cel rood kleuren en indien A of F gekozen wordt dient hij blauw te worden. Met conditional format is het denk ik niet op te lossen!

Alvast bedankt!

Zonder hulp ben ik inmiddels al een eind gekomen. Ik ga het oplossen door if formules te gebruiken ik heb nu 1 conditional format die ervoor zorgt dat voor elke waarde de achtergrond geel gekleurd wordt. Door middel van deze formule:

=IF((COUNTA(T7)=1)."true".FALSE)

Mijn 2e conditional format is:

=T7="C"

in dit geval wordt de achtergrond van de cel rood indien in de dropdownbox de waarde C gekozen wordt.

Nu wil ik mijn laatste conditional format zo maken dat indien de waarde OF F OF A is de cel blauw kleurt.

Mijn vraag is nu nog: Hoe maak ik een if formule met een OR functie erin zodat indien of F of A gekozen wordt uit de dropdownbox mijn conditional format blauw wordt?

Als iemand hier nog iets op weet ben ik een gelukkig man. Alvast bedankt voor alle meedenkers!

Volgende formule als voorwaarde invoegen:

=if(T7="A",T7="F")

Geeft als deze waar is de bijhorende opmaak.

Hans123 zei:
Volgende formule als voorwaarde invoegen:

=if(T7="A",T7="F")

Geeft als deze waar is de bijhorende opmaak.

Typo gespot:

=of(T7="A",T7="F")

ofwel

=or(T7="A",T7="F")

in het Engels.

sandernoteborn zei:
Zonder hulp ben ik inmiddels al een eind gekomen. Ik ga het oplossen door if formules te gebruiken ik heb nu 1 conditional format die ervoor zorgt dat voor elke waarde de achtergrond geel gekleurd wordt. Door middel van deze formule:

=IF((COUNTA(T7)=1)."true".FALSE)

Mijn 2e conditional format is:

=T7="C"

in dit geval wordt de achtergrond van de cel rood indien in de dropdownbox de waarde C gekozen wordt.

Nu wil ik mijn laatste conditional format zo maken dat indien de waarde OF F OF A is de cel blauw kleurt.

Mijn vraag is nu nog: Hoe maak ik een if formule met een OR functie erin zodat indien of F of A gekozen wordt uit de dropdownbox mijn conditional format blauw wordt?

Als iemand hier nog iets op weet ben ik een gelukkig man. Alvast bedankt voor alle meedenkers!

Is het ondertussen opgelost Sander?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan