• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional Formatting in Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dashel

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Hallo beste mensen,

ik vroeg mij af of het mogelijk is om een conditional format in een grafiek te zetten?
Ik bedoel hiermee dat wanneer een getal boven de norm komt, dat deze dan groen wordt en wanneer hij eronder komt moet hij rood worden.

Dashel

You just hit the jackpot ;)

Zie mijn site, dan Excel, dan Voorbeeldbestanden, dan Kleurenstaafdiagram.

Wigi

Hi Wigi,

allereerst sorry voor de late reactie.:o
ten tweede mijn complimenten voor jouw site.:thumb:

Verder naar mijn vraag: Ik heb een lijn grafiek en bij de data labels de value aangevinkt.
dus er komen getallen/procenten in te staan. en die wil ik juist een voorwaardelijke opmaak geven wanneer deze boven de norm komt. Weet jij of dat mogelijk is?

Bedankt in ieder geval,

Dashel

Volg dezelfde logica als in het bestandje: probeer 2 reeksen te maken. De ene heeft groene labels, de andere rode. Welke punten tot welke reeks behoren, wordt bepaald door het feit of het hoger of lager is dan de afkapgrens.

Hi Wigi,

Ik heb de logica zeker gevolgd en het lukt mij ook wel om jouw staafdiagram te maken, alleen lukt het mij niet binnen een Lijngrafiek. Ik zal er een voorbeeldje bij plaatsen om het iets duidelijker te maken. In ieder geval bedankt voor jouw input want ik heb nu ook weer wat geleerd:thumb:

ps: het gaat mij om de values in de grafiek die onder/boven de rode lijn komen.

Bijlagen

Klik eens met rechts op een van de labels, dan Gegevenslabels opmaken..., dan bij Getal een Aangepaste notatie (net zoals dat voor cellen zou gelden). Daar kan je wel kleuren in geven.

Wigi

Hi Wigi,

bedoel je dat ik het alleen handmatig kan doen?
Het kan niet met een voorwaardelijke opmaak?
Of begrijp ik jou misschien verkeerd?
Ik moet dit elke maand bijhouden dus wanneer ik 30 keer de opmaak moet veranderen is dat wel een hoop werk. Jammer genoeg neemt de grafiek de voorwaardelijke opmaak niet mee uit de data.

Bedankt voor jouw tijd,

Dashel

Dit werkt voor mij wel:

[>30][groen]##,###;[<=30][rood]##,###

maar inderdaad, die 30 is hard-coded.

Je zal je moeten richten tot VBA, ik denk wel dat zoiets daarmee mogelijk is. Alleen moet er iemand moeite doen om die code uit te vissen...

Wigi

Te gek

Helemaal top Wigi!:thumb:

ik wist niet dat je een kleur of iets voorwaarde op die manier mee kon geven:shocked:
zo zie je maar weer, je weet nooit genoeg.

Bedankt voor alle moeite en geduld,

Dashel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan