• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting met meerdere teksten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricky40266

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2016
Hoi!

Ik wil de optie conditional formatting gebruiken in een excel file die wordt gebruikt door meerdere collega's om producten te bestellen. Ik wil dat wanneer iemand een bestelling plaatst, de cel met het itemnummer rood kleurt indien dit item al standaard op voorraad is in ons magazijn (zo wil ik onnodig bestelgedrag reduceren en kosten besparen:thumb:). Ik heb vanuit ons magazijn een lijst van 700 inserts (itemnummers) gekregen van materialen die standaard op voorraad zijn.

Als vb: Kolom D is de kolom waarin collega's het itemnummer plaatsen. cellen in kolom D moeten rood oplichten als het itemnummer overeenkomt met 1 van de 700 itemnummers uit ons magazijn.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Ritesh

Welkom op het forum.

Het mooie van dit forum is - ondere andere - dat je een voorbeeldbestandje kunt uploaden (via "Ga geavanceerd") die representatief is voor je vraag (mogen fictieve gegevens zijn).

Ik heb nu maar even wat in elkaar gesleuteld: zie bijlage. (Voor mijn gemak even met willekeurig getrokken getallen)

Bijlagen

Hi Marcel,

Bedankt voor je reply. Ik heb gekeken naar de formule die jij hebt gebruikt in de excel file. als ik deze toepas op mijn document worden alle ingevoerde itemnummers rood (ook de itemnummers die niet standaard in het magazijn zijn). Ik heb nu een excel file gemaakt met een orderlijst die sterk lijkt op wat wij zelf gebruiken. Sheet 1 betreft de daadwerkelijke lijst waarin orders geplaatst worden. sheet 2 bevat de itemnummers die standaard leverbaar zijn.

Ik heb de conditional formatting formule zoals jij hem gebruikt hebt (=match,D2 etc etc.) toegepast in de file. Hierdoor kleurt alles rood, zie bijlage. Wat doe ik fout?

Bedankt voor je hulp!

Bekijk bijlage orders2016.xlsx

Je hebt D2 vastgezet in de formule ($D$2) dus hij kijkt op elke regel of $D$2 standaard leverbaar is.
Als je de $ vóór de 2 weghaalt (of allebei de $), dan gaat het een stuk beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan