• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting met meerdere variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geschuffelde

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Hallo - ik ben bezig met een budget analyse en zou graag willen dat een rij in mijn draaitabel een afwijkend format (bijvoorbeeld kleur geel) krijgt als de afwijking meer dan 15% is EN meer dan USD 2.500 t.o.v. het budget (in beide gevallen zowel positief als negatief) - voor alle duidelijkheid, aan beide voorwaarden moet tegelijk worden voldaan. Weet iemand of ik dit kan doen met standaard conditional formats of zelfs met VBA?

(Mijn bijlage is een deel uit de relevante draaitabel).

Dank!!

Johan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
=AND(ABS(E5)>$B$2;ABS(D5)>25000)
probeer het eens met de VO (eng: CF) formule

Dank voor je super snelle antwoord!!

Ik heb de formule toevoegd maar:

- hoe kan ik kan aanpassen dat hij feitelijk geel wordt als de afwijking (1) minder dan -15% is of meer dan 15% EN (2) minder dan USD 2500 of meer dan USD 2500
- hoe pas ik het ook toe op meerdere rijen?

Alvast dank!!!
Johan

Bijlagen

formule en bereik waren bijna goed

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geniaal, dit is helemaal wat ik zocht!

Ik ben nu echter bezig om het te laten werken in een draaitabel. In bijgevoegd voorbeeld heb ik het werkend op de dummie data, maar in mijn originele draaitabel (welke best groot is) heb ik wat moeite om de formule dynamisch te maken (de range toepassen als de tabel groter wordt). Heb je daar nog een tip voor?

Alvast super bedankt!!

Bijlagen

Hallo, jullie hebben mij top op weg geholpen.

Ik ben nu bezig om dit te verwerken in een draaitabel. Helaas kan ik niet het originele excel bestand invoegen maar ik heb nu een plaatje ingevoegd. Voor bedrijf A heb ik de volgende formule gebruikt voor conditional formatting. De cel wordt rood als de afwijking van het budget zowel nominaal als in een % bepaalde waardes overschrijdt: =AND(ABS($F24)>$L$5,ABS($G24)>$L$6)

Helaas wordt de conditional formatting ook toegepast op de andere bedrijven als bedrijf A kwalicifeerd (bij bedrijf C is dit bijvoorbeeld niet van toepassing qua omzet). Is er een manier om dit per bedrijf te laten werken?

Alvast dank!!
Johan

Bijlagen

• Screenshot 2023-05-01 161255.png
    Screenshot 2023-05-01 161255.png
    478,5 KB · Weergaven: 13
Pas het bereik aan waar voor het geldig is
Voor bedrijf A dus de kolom F

Dank voor je reactie maar dat werkt helaas niet, als je de hele kolom selecteert krijg je de volgende melding: "cannot apply a conditional format to a range that has cells outside of a pivottable data region". Heb je nog een ander idee?

Niet de hele kolom maar het aantal rijen ter grote van de draaitabel

De draaitabel is best groot en veranderd steeds van aantal rijen. Is er een manier om dit dynamisch in te stellen zodat de conditional formatting altijd op de volledige kolom F wordt toegepast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan