• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

conditional formatting na een celkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim076

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2016
Hi,

ik wil een conditional formatting maken in een cel (met een =right formule) welke gelinkt is aan een database (top-100, waarvan top 25 groen moet kleuren, 26 t/m 75 oranje en 76 t/m 100 rood)
voorbeeld:

Cel met conditional formatting = 00a
cel uit lijst met informatie = 100-100-00a
top 100 lijst, waarin 100-100-00a op de 34e plaats komt te staan

ik werk met een engelstalige excel versie.

Alvast bedankt
Tim

100-100 lijkt mij 0 dus je houdt alleen 00a en -00a over. Wat de bedoeling is ontgaat mij even. Door te reageren dmv Ga geavanceerd en vervolgens te klikken op de paperclip kan je een voorbeeldbestandje bijvoegen. En dat lijkt mij bij deze vraagstelling wel handig.

Wat heeft Right met het hele verhaal te maken? Right(106-110-00C,3) moet rood zijn en Right(100-110-00C,3) moet groen zijn?

In de bijlage mijn interpretatie.

Bijlagen

=right is de formule die de laatste 3 digits laat zien van de cel, dit om het overzichtelijk te maken, aangezien in de uiteindelijke file 10000 velden te zien zijn, welke in 1 oogopslag te zien moeten zijn

Maar wat heeft dat met de kleurtje te maken? En het bestandje ook al bekeken? Wat is daar niet goed aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan