• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional Formatting regel obv Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceSmit

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Kwam zelf nog dit knelpunt tegen bij een calculatie model.
Ik heb in 1 van de sheets een stuk pricing mechaniek waarin opslagen worden verwekt. Bij default, wordt ieder jaar gelinkt aan het jaar ervoor (dus jaar 1 vult men en, jaar 2 verwijst naar jaar 1; jaar 3 naar 2; jaar 4 naar 3, enz).

Nu wil ik dat indien men in het verloop (bijvoorbeeld in jaar 3) de waarde aanpast (en afwijkt van de standaard) dat de cel een mooi kleurtje krijgt; het liefst dmv conditional formatting (met vb is het wellicht simpel, maar ik probeer de calculatie zelf vb-onafhankelijk te houden, gezien niet iedere gebruiker standaard die dingen aanzet)

Hoop dat iemand deze ooit is tegengekomen :-)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Maurice,

Klinkt als 'best mogelijk', maar doe even een voorbeeldbestandje zonder gevoelige info. Dan krijg je sneller reactie.

Richard

Kwam zelf nog dit knelpunt tegen bij een calculatie model.
Ik heb in 1 van de sheets een stuk pricing mechaniek waarin opslagen worden verwekt. Bij default, wordt ieder jaar gelinkt aan het jaar ervoor (dus jaar 1 vult men en, jaar 2 verwijst naar jaar 1; jaar 3 naar 2; jaar 4 naar 3, enz).

Nu wil ik dat indien men in het verloop (bijvoorbeeld in jaar 3) de waarde aanpast (en afwijkt van de standaard) dat de cel een mooi kleurtje krijgt; het liefst dmv conditional formatting (met vb is het wellicht simpel, maar ik probeer de calculatie zelf vb-onafhankelijk te houden, gezien niet iedere gebruiker standaard die dingen aanzet)

Hoop dat iemand deze ooit is tegengekomen :-)

Zoiets ? Zie cel Uren jaar 2

Bijlagen

Deze optie had ik inderdaad gezien; maar waar het om gaat is dat de opmaak regel moet controleren of er in de betreffende cel een formule staat. Stel dat ik ervoor kies dat ieder opeenvolgend jaar 90% van het voorgaande jaar moet zijn (0,9* [1 cel naar links]). Dan gaat deze opzet niet op.

Deze optie had ik inderdaad gezien; maar waar het om gaat is dat de opmaak regel moet controleren of er in de betreffende cel een formule staat. Stel dat ik ervoor kies dat ieder opeenvolgend jaar 90% van het voorgaande jaar moet zijn (0,9* [1 cel naar links]). Dan gaat deze opzet niet op.

Ok, even voor de helderheid, bij bv 90% bedoel je eerste jaar is 100, tweede jaar 90 derde 81 enz enz en dat zijn standaard waarden, dus de cel moet dan NIET veranderen ?

Jacques

De voorwaarde is eigenlijk vrij simpel, de cel moet oplichten indien de formule welke in de cel staat, niet consistent is met de voorgaande formule. Dit gaat op vanaf jaar 2, gezien jaar 1 hard-values zijn. Ik heb geen idee of het mogelijk is om met conditional formatting, de formules van een cel te controleren; in plaats van de waarden die erin staan.

In VB zou in denk ik nog wel een workarround kunnen bedenken, maar als formule ??

Wellicht iemand anders hier.

Jcaques

Beste Maurice,

Kun je hier wat mee?
Ik ga ervan uit dat een item in een bepaald jaar start, en dan aaneensluitend blijft. Ik kijk dus niet naar de formule, maar naar het aantal cellen dat vor de actieve cel al ingevuld is.

Groeten,
Richard

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan