• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting uitbreiding formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

bgerco

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Berichten
64
In conditional formatting gebruik ik op dit moment de volgende formule.

=ISERROR(HLOOKUP(R22;$B$18:$H$18;1;FALSE))

Deze formule bij conditional formatting zorgt ervoor dat:

'De waarde in cel R22 wordt gecontroleerd of deze overeenkomt met 1 van de waarde die in B18 t/m H18 gespecificeerd is. Als de waarde in cel R22 niet overeenkomt met 1 van de gespecificeerde waarde, dan kleurt cel R22 rood.'

Ik wil deze formule gebruiken, maar nu verder uitbreiden met een VLOOKUP functie erin, maar ik krijg het niet voor elkaar na lang proberen.

Ik heb een bestand bijgevoegd, wat er eigenlijk moet gebeuren is dat er in conditional formatting een formule gebruikt dient te worden die het volgende controleert. Waarde in cel B sht 1 hoort bij waarde in kolom A, controleer of in sht 2 bij dezelfde waarde in kolom A de waarde in kolom B,C,D of E voorkomt. Als dat zo is, dan is er niets aan de hand, als de waarde niet in sht 2 kolom B,C,D of E voorkomt dan moet de desbetreffende cel roodkleuren. In het voorbeeld geval moet dit gelden voor row 5.

Kan iemand me helpen om deze VLOOKUP Functie in mijn bestaande functie in te bouwen?

Alvast harstikke bedankt!

Groeten Gerco
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    13,5 KB · Weergaven: 42
Gerco

Omdat je bij voorwaardelijke opmaak niet naar een ander blad kunt verwijzen heb ik een kolommetje gemaak met daarin de formule.
De voorwaardelijke opmaak kijkt alleen maar naar de 1 of de 0

Mvg

Piet
 

Bijlagen

  • Voorbeeld2.xls
    20 KB · Weergaven: 45
Bedankt!
Hier kan ik zeker wel mee verder werken..
Bedankt voor de moeite! :thumb: Helemaal super..
 
Zonder afbreuk te willen doen aan de oplossing van tilpi: je kan in voorwaardelijke opmaak wel verwijzen naar een ander blad via een omweggetje, namelijk een "named range" op dat andere blad. Zie bijlage voor oplossing zonder extra kolom/formule. Nadeel: deze oplossing is minder "doorzichtig"
 

Bijlagen

  • VoorwOpmaak(2).xls
    17,5 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan