• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

conditional formatting using icon sets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn2290

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Hello,

Ik moet een file aanmaken met checkboxen. Het aanmakn is niks, maar nu wil ik de file een beetje kleur geven dmv conditional format toe te passen.
Wat ik tot hiertoe heb gedaan gekregen en ook perfect werkt: als het vinkje is aangevinkt, wordt de cel van het vinkje groen. Boven het vinkje heb ik een teller dmv de functie countif, omdat het verschillende kantoren zijn die ik onder elkaar ga zetten, die de controle moeten uitvoeren. Zo kan ik zien wie het heeft gecontroleerd en wie niet. Nu wil ik graag op de cel waar ik de countif formule heb toegepast, ook werken met een condidtional formatting, maar met icon sets. Dus als iemand het vinkje heeft geplaatst, komt er het % te staan van hoeveel het hebben ingevuld. Indien 100% moet er een groen vinkje komen te staan naast 100%. Indien nog niet iedereen het vinkje heeft gezet en er bv maar 25% staat in die cel, dan moet er een rood kruisje naast die 2% staan. Helaas lukt het me niet dit toe te passen... Wat ik ook zet van percentage, ik krijg enkel een groen vinkje...
Bijgevoegd een voorbeeld file...

Alvast bedankt
Glenn

Bijlagen

Verander je formule eens naar

Code:
=AANTALLEN.ALS(B4;[COLOR="#FF0000"]WAAR[/COLOR])

Hoi VenA, Ik zie dat je het "type" in de conditional format verandert hebt naar number ipv percentage? Mag ik vragen waarom? Gezien ik graag wil leren begrijpen wat ik fout heb gedaan?

Hoi Popipipo, Ook dat werkt perfect, net zoals die van VenA. Waarvoor dank!! Ik zie hier ook dat jij het "type" hebt verandert in number ipv percentage. Waarschijnlijk ligt daar dan mijn fout? Ondanks de cel waarde in percentage is, mag ik de conditional formatting niet in percentage zetten maar in numbers? Waarvoor dient dit dan? Dat is wat ik wil begrijpen ;-)

Nogmaals super bedankt, het werkt perfect zo!

Grtz
Glenn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan