• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting werkt niet zoals het hoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvr1

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Dag allemaal,

ik heb een tijd geleden een planning-tool gebouwd met hierin een weekplanning en een planning voor het hele jaar. In de kolomen R t/m X staat de planning van de geldende week. De kolomen Y t/m BY zijn bedoelt voor de jaarplanning. Hierin zit ergens een fout in de conditional formatting waardoor niet de juiste week wordt weergegeven. Bijvoorbeeld week 6, 1, 2 en 3 februari staan wel in de weekplanning maar zijn niet terug te zien in de jaarplanning. In sommige gevallen schuift alles ook een week vooruit. Ik zie de fout niet, maar misshcien dat iemand van jullie mij kan helpen of een eenvoudigere oplossing heeft hiervoor.

Gr. Leon

Bijlagen

Hallo Leon

Wat ik al zo snel heb kunnen zien dan gaat het al fout met het weeknummer.
Deze week is weeknummer 5 en niet 6.
Verander maar eens de formule in cel R4 in =ISO.WEEKNUMMER(L3)
En dan denk ik daar je daar op verder dient te borduren.

Hallo Leon

Wat ik al zo snel heb kunnen zien dan gaat het al fout met het weeknummer.
Deze week is weeknummer 5 en niet 6.
Verander maar eens de formule in cel R4 in =ISO.WEEKNUMMER(L3)
En dan denk ik daar je daar op verder dient te borduren.

Peter, ik heb dit geprobeert maar krijg dan kloppen de data in R7 tot X7 niet meer

Laatst bewerkt:
Hoi Leon,

Als ik het goed begrijp is het probleem dat cellen die rood worden in de jaarplanning, niet meer rood worden als die week in de weekplanning staat.
Als dit je probleem is, kun je dat oplossen door de 'Stoppen indien waar' te verwijderen bij de regels die een rode rand geven.
Daarmee worden de regels erna weer netjes uitgevoerd en blijft de cel in de jaarplanning rood, ook als die week in de weekplanning staat.

Gr, Huub

JIV49R1YCAAAAABJRU5ErkJggg==

Bijlagen

• Schermafbeelding 2022-02-04 155618.png
    Schermafbeelding 2022-02-04 155618.png
    33,9 KB · Weergaven: 18
Hoi Leon,

Als ik het goed begrijp is het probleem dat cellen die rood worden in de jaarplanning, niet meer rood worden als die week in de weekplanning staat.
Als dit je probleem is, kun je dat oplossen door de 'Stoppen indien waar' te verwijderen bij de regels die een rode rand geven.
Daarmee worden de regels erna weer netjes uitgevoerd en blijft de cel in de jaarplanning rood, ook als die week in de weekplanning staat.

Gr, Huub

JIV49R1YCAAAAABJRU5ErkJggg==

Dank voor je bericht Huub, maar dit is niet het probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan