• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional Formatting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Is het met een macro of Conditional Format mogelijk een cel in te kleuren als men een andere cel selecteerd, dus gewoon als ik cel B2 heb geselecteerd moet cel A2 rood worden?

Met de volgende code moet dit lukken, klikken in kolom 2 geeft een kleur an de naaste cel in kolom 1

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)
Dim k As Integer
Dim r As Integer

k = Application.ActiveCell.Column - 1
r = Application.ActiveCell.Row
If k <> 1 Then
Exit Sub
Else
Application.Cells(r, k).Interior.Color = 0

End If
End Sub

Het werkt niet helemaal zoals ik bedoel.
Als ik een cel in kolom B selekteer dan wordt de cel ernaast (in kolom A zwart). Maar als ik dan een andere cel in kolom B selekteer dan blijft de vorige cel in A ook nog zwart, deze zou dan gewoon weer wit moeten worden.
Als ik een cel in kolom C,D,E,F enz selekteer werkt het niet (had ik vergeten te vermelden).

Het volgende heb ik aangepast / toegevoegd. Nu word de cel in kolom A Blauw met rode vetgedrukte letters.

Application.Cells(r, k).Interior.Color = RGB(0, 0, 255)
Application.Cells(r, k).Font.ColorIndex = 3
Application.Cells(r, k).Font.Bold = True

Laatst bewerkt:
Als ik van de -1, -2 maakt dan gaat het in kolom C. Het zou zoiets moeten zijn als (-1, -10), maar dan krijg ik een foutmelding bij Column

Hooija,

als je deze regel:

Application.Cells(RO, KO - 1).Interior.Color = RGB(255, 255, 255)

vervangt door:

Application.Cells(RO, KO - 1).Interior.ColorIndex = xlNone

dan wordt de achtergrondkleur terug verwijderd ipv op wit te zetten, de rasterlijnen blijven dan zichtbaar.

zo ver zo goed.
Is het mogelijk om ALLEEN de cellen in kolom A te laten kleuren. Als een cel in b.v. kolom c,d,e,f,g,h enz. geselekteerd is tot dan alleen de cel in A inkleurt, en niet altijd de cel naast de actieve cel?

werkt goed.
Kan men ook het bereik vaststellen? Ik wil deze functie van cel A1 t/m X100. Buiten dit bereik moet deze functie gewoon vervallen

Door de getallen 23 en 100 in de regel aan te passen kun je zelf bepalen waar het wel werkt en waar niet.

If k = 0 Or kr > 23 Or r > 100 Then

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan