• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
In de bijlage is een draaitabel opgenomen en nu is het de bedoeling om (grote) afwijkingen een kleur te geven. Hiervoor zijn een aantal criteria's opgesteld die onder de draaitabel staan.

Hoe zou ik dit kunnen realiseren?

Boerman

Bijlagen

Hier een poging

Bijlagen

• cf.xls
    cf.xls
    20,5 KB · Weergaven: 27
Ik hier wel verder mee, alleen wanneer ik de pivottabel gebruik verschuift de totaalkolom en dus heeft dit invloed op de gemiddelden.

Is dit op te lossen in de formule of zijn hier andere mogelijkheden?

Boerman

Het gemiddelde heb ik berekend niet met functie gemiddeld maar met som gedeeld door aantal
Is dat niet voldoende?
Misschien dat je anders verschillende bereiken namen kunt geven dan hoef je de formules niet te veranderen alleen het bereik van die namen?

Ik had inderdaad gezien dat je geen functie gemiddeld had gebruikt en dat de som gedeeld wordt door een aantal.

Het probeem is echter dat het een draaitabel is en de totalen automatisch berekend worden. Dus verschuift de totaalkolom op het moment dat een maand erbij komt of van af gaat.

Is hier toch oplossing voor?

Boerman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan