Hallo mensen ik ben weer bezig met een VBA script. Het gaat hierbij om het volgende:
Ik ben bezig een Bom_table uit Solidworks (tekeningprogramma) uit te lezen. Zo'n Bom_table is te vergelijken met een Excellijst.
Nu is het noodzakelijk dat het script keuzes gaat maken op basis van de invoer uit zo'n Bom_table. Ik bedoel zoiets
Deze waarde haal ik uit de Bom_table
Drawingnr = "AE-05-111-01-100-S01"
Deze waarde is eerder al uit de filenaam van het bestand gehaald
Filenaam = "AE-05-111-01"
If drawingnummer Like "Filenaam" + "%" Then
Me.Maak_koop = "Maak"
Else
me.Maak_koop = "Koop"
End if
Ik gebruik in dit geval het % teken, omdat dit in SQL taal betekent zoiets als de rest. Dus de waarde van de filenaam en alles wat er maar achteraan komt.
Helaas werkt dit niet, dus de vraag aan jullie is hier een andere manier voor ???
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Menno
Ik ben bezig een Bom_table uit Solidworks (tekeningprogramma) uit te lezen. Zo'n Bom_table is te vergelijken met een Excellijst.
Nu is het noodzakelijk dat het script keuzes gaat maken op basis van de invoer uit zo'n Bom_table. Ik bedoel zoiets
Deze waarde haal ik uit de Bom_table
Drawingnr = "AE-05-111-01-100-S01"
Deze waarde is eerder al uit de filenaam van het bestand gehaald
Filenaam = "AE-05-111-01"
If drawingnummer Like "Filenaam" + "%" Then
Me.Maak_koop = "Maak"
Else
me.Maak_koop = "Koop"
End if
Ik gebruik in dit geval het % teken, omdat dit in SQL taal betekent zoiets als de rest. Dus de waarde van de filenaam en alles wat er maar achteraan komt.
Helaas werkt dit niet, dus de vraag aan jullie is hier een andere manier voor ???
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Menno