conduit virus na installatie van virtual dj

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Wat dien je te doen om het te verwijderen
nu ga je proberen om je standaart pagina terug te plaatsen maar dat werkt niet dit wordt tegengehouden door het lichtblauwe schildje
ga naar taakbeheer ctrl alt del en in je taakbeheer de paden zichtbaar maken kijk naar programfiles en search...(al vergeten )

nu ga je op de dag van installatie zien dat er drie paths zijn bijgekomen nu verwijderen die boel

nu ga je merken dat je geen internet meer hebt dit komt omdat de software een proxi aanmaakt nu dus moet dat weer verzet worden naar automatisc detectie van connectie nu zou je terug internet moeten hebben die proxi vindt je onder InternetExplorer->tools->opties->dan tab proxi settings

indien je een hardware firewall hebt ook de site blockeren daar hij geen contact kan maken met conduit.com

Tis niet echt een virus. Het is gewoon een stukje malware dat je standaardpagina steeds veranderd naar Conduit, Conduit is een startpagina, met een veld om te zoeken via google en een aantal advertenties om geld binnen te harken.

conduit is ook gewoon in software te vinden bij programma's en onderdelen, als het verwijderen daar niet lukt kun je eens naar adwcleaner kijken.

Daarnaast wordt conduit met veel meer programma's mee geïnstalleerd, tis een rare markt, maar je zult beter moeten kijken voordat je op accept of volgende klikt.

Laatst bewerkt:
Tis niet echt een virus. Het is gewoon een stukje malware dat je standaardpagina steeds veranderd naar Conduit, Conduit is een startpagina, met een veld om te zoeken via google en een aantal advertenties om geld binnen te harken.

conduit is ook gewoon in software te vinden bij programma's en onderdelen, als het verwijderen daar niet lukt kun je eens naar adwcleaner kijken.

Daarnaast wordt conduit met veel meer programma's mee geïnstalleerd, tis een rare markt, maar je zult beter moeten kijken voordat je op accept of volgende klikt.
Nu stuk dat ik had zou je al onder virus kunnen rekenen omdat je na wijzigen van startpagina telkens deze automatisch wordt herzet nu dat wordt dus wel als virus aangenomen handelingen op een geinfecteerde computer maken nu dit is nog niet alles je moet eens kijken naar welke connecties het virus maakt
weer de criminele 66 range en nog enkele ips starten met 34 ik ben nog het één en het ander aan het uitzoeken.

Nee, het wijzigen van een startpagina lijkt me geen virus. het is hooguit een PUP ('potentially unwanted program'). Geen virus, maar ik snap de irritatie. Het is gewoon een process dat in de gaten houd of je startpagina is veranderd. Verwijder het weer op de normale manier, dan kan prima.

Hoe dan ook ben je zelf met de voorwaarden ervan akkoord gegaan bij het uitvoeren van die virtual dj installatie.

Laatst bewerkt:
Nu er een konstante uitbraak naar 195.238.2.21 wordt uitgevoerd zal een herinstallatie niet uit blijven denk ik
de computer laat geen connectie toe poort 433 toe onder enkel onder firefox tot nu toe dus ik krijg wel via internetexplorer een verbinding
nu ja het betreft weer zo'n samengeklust asp siteje dus mogelijks hangt mijn firefox nog aan die proxi vast hoe zou ik het kunnen resetten

Hoeveelste keer is het nou dat je zo'n akkefietje hebt opgelopen?.. ;)

het was geleden van capvirus(wordvirus) dat ik nog iets tegenkwam.
Mijn doel is als ik dergelijke zaken tegenkom zoveel mogelijk informatie verzamelen van het programma(dit public maken zodat veel mensen het weten wat het doet en wat er dient verwijdert te worden zodat mensen die de tools maken geen stukken vergeten te verwijderen). ook informatie van de eventuele maker ervan.Met oogpunt op een schadevergoeding van de geleden schade (herinstalleren en dergelijke) ,als ik weet heb dat deze in de buurt komt: een klacht in te dienen met oogpunt op arrestatie .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan