config bestanden kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
100
Hallo,
heb een probleem met mijn PC, als het "wil" opstarten dan krijg ik het volgende melding:
windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden.
Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.

het probleem is dat ik geen XP cd heb, heb deze niet gehad met de PC, iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen?
 
hallo lange pier,

bedankt voor je reactie, heb de beschreven oplossing geprobeerd (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;307545), alleen bij het kopieeren van de system bestand krijg ik de melding dat deze niet bestaat.

heb een vraag, wat bedoel je met dit "
Of door middel van een Knoppix cd of een cd van BartsPE de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot.
T.w.;
_REGISTRY_USER_.DEFAULT
_REGISTRY_MACHINE_SECURITY
_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE
_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM
_REGISTRY_MACHINE_SAM

deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in
DEFAULT
SECURITY
SOFTWARE
SYSTEM
SAM

naar de windows\system32\config map
Waarvan de file "system" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is​
." ik heb de hardeschijf wel in een andere PC geplaatst, belangrijke bestanden overgezet, is het mogelijk om het system bestand van deze computer over te zetten naar de andere?

wat is een Knoppix cd of een cd van BartsPE ?
Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat kan niet, je zult eerst in de mapopties alles zo moeten zetten, dat alle bestanden zichtbaar zijn.

Indien je systeem restore aan had staan, heb je een map op die schijf waar je niet opkwam, met de naam, system volume information, en dan een map restor, daar staan diverse restore points in, met een naam, RP en daarna een cijfer, in die map, staat een map, snapshot, daar staan die files in, die je moet renamen, naar de naam, zoals die staat, in de map windows\system32\config.

Heb je die niet, kun je de installatie bestanden terugzetten, die in de map, windows\repair, staan, maar dan ga je terug, naar de situatie, vlak na de installatie.

Over die cd's, waarme je op kunt starten, en daaruit de bestanden kunt overzetten, is nu niet meer van toepassing, je hebt hem immers al in een andere pc, erbij gehangen.
 
Indien je systeem restore aan had staan, heb je een map op die schijf waar je niet opkwam, met de naam, system volume information, en dan een map restor, daar staan diverse restore points in, met een naam, RP en daarna een cijfer, in die map, staat een map, snapshot, daar staan die files in, die je moet renamen, naar de naam, zoals die staat, in de map windows\system32\config.

kan geen map met de naam system volume information

Over die cd's, waarme je op kunt starten, en daaruit de bestanden kunt overzetten, is nu niet meer van toepassing, je hebt hem immers al in een andere pc, erbij gehangen.

kan je vertellen hoe deze cd kan maken en gebruiken, dan zet ik de hardeschijf terug, om uit te proberen, mits ik niet naar de fabrieks instelling terug moet,
 
je zult eerst in de mapopties alles zo moeten zetten, dat alle bestanden zichtbaar zijn.
Dus ook de systeem bestanden en mappen.

Als je in NTFS hebt gepartitioneerd, oftewel, die partitie is NTFS, heb je altijd die map.
Nogmaals, gebruikte je systeem restore?

Van zo'n cd opstarten is niet zo handig, als de schijf in een andere computer erbij te hebben.

Dit is de Knoppix site.
Een BartPE cd, moet je zelf brouwselen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan