config bureablad vraag...

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Beste helpmijers..

Misschien een domme vraag, maar bij bekijken in config en bureaublad achtergronden, zie ik heel de inhoud van mijn afbeeldingen staan.

Van de meeste weet ik zeker dat ik die nooit geselecteert hebt dus zou er ook niet tussen moeten staan.

Hoe kan dit nu¿

besturing is xp
firewall : sygate
scan regelmatig met adaware.
hijack proggie zie ik ook niks verdachts tussen..

bij voorbaat dank.
gr.Marcel
 
in NL.

in Configuratie scherm bij beeldscherm... kan je kiezen wat voor wallpaper je wilt hebben op je bureaublad.

Windows heeft een aantal al gekozen, en zelf kan je kiezen uit je eigen bestanden door te bladeren b.v in je map afbeeldingen.

Datgene wat je kiest uit je map en goed vindt om te gebruiken wordt dan opgenomen in de lijst.

Maar nu zie ik toevallig dat heel de inhoud van mapje mijn afbeeldingen in de lijst voorkomt. De meeste daarvan heb ik dus nooit geselecteerd op lijst van achtergrond thema.s.

In je eigen map afbeeldingen zijn genoeg plaatjes die je nooit als wallpaper kan gebruiken omdat het bestandje te klein is , dus nu mijn vraag waarom mijn hele map met afbeeldingen daar staat, waarvan ik zeker weet dat ik die nooit geselecteert zou hebben als achtergrond.

Voordat iedereen over spyware begint en hijack heb ik onder voorgaande bericht de info gegeven betreffende besturing Xp
firewall : sygate
SG : spyguard.
etc etc.

NL genoeg hoop ik, en in afwachting van antwoord.
gr. Marcel
 
Ik vind het ook vreemd.
De map "mijn afbeeldingen" staat standaard in de lijst.
Waarom?
Geen idee.
Bij microsoft vinden ze het leuk zeker dat je deze afbeeldingen ook standaard kunt selecteren als bureaublad.
Ik zie het nut er ook niet van in maar het zij zo.
 
Hu, Nooit geweten maar bij mijn staat dat ook zo .
Dus je hoeft je geen zorgen te maken het is gewoon standaard zo . :(
 
Bij windows 98 was dit niet het geval, daar stond alleen de afbeeldingen die je zelf selecteert.

Nu met xp en waarschijnlijk kijk ik daar te weinig in dat het me opgevallen was dat heel de map afbeeldingen wordt weergegeven.

Nu met de antwoorden , is het dus standaard in xp dat de hele map afbeeldingen er bij zit. Vind het toch nog vreemd dat het zo is, omdat niet alle afbeeldingen kunnen dienen als wallpaper.

Mocht iemand nog een antwoord willen toevoegen ,, graag.

gr. Marcel
 
Bij mij ook staan deze ook als keuze, dus zal het wel zo horen. :) Heb er nooit zo opgelet eigenlijk maar idd staan er een aantal in C:\Windows en in C:\Windows/Web/Wallpaper. Net wat Admin_Frisian al meldt, MS dacht zeker de klant te plezieren door al wat plaatjes voor te selecteren. Gekke Bill. :cool: Nou weet ik zo niet of je die zomaar kan verwijderen uit eerder genoemde mappen...
 
Iedergeval allen bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb al gezocht naar een verwijdering en idd nog niets van kunnen vinden. Bill bedoelt het misschien goed, maar handig is het niet.
Zal het maar net als het (weer) tot lief nemen.

gr. Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan