config.js probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciske de rat

Verenigingslid
Lid geworden
10 jun 2003
inmiddels
heb ik van alles geprobeerd
blijf de fout krijgen
dat zegt dreamweaver
ERROR: Parsing error: Unexpected token:
[JS]contactsContent: [
{avatar: 'img/john.png', title:'Willem De Neus#0064', status:'Server eigennaar', desc:'Schrijf me niet zonder dringende behoefte, ik ben hier te belangrijk voor ' },
{avatar: 'img/wimel.png', title:'NVT', status:'Server Owner', desc:'lees eerst de rules voor je mij contracteerd' },
{avatar: 'img/willem.png', status:'CO-Owner', desc:'lol pm me alleen wanneer belangrijk is' }
],[/JS]

Dit is een JSONP-format.

Kan je wat duidelijkheid geven over wat je precies wilt doen?

Laatst bewerkt:
oproepen van paginas

beste aar
dit config.js bestand is een uit komst van de index.html
zie code
HTML:
	   <div class="main-menu">
				<div class="item-menu" data-active="1" onclick="BG.clickPage(this, 'home')">home</div>
				<div class="item-menu" data-active="0" onclick="BG.clickPage(this, 'news')">news</div>
				<div class="item-menu" data-active="0" onclick="BG.clickPage(this, 'rules')">rules</div>
				<div class="item-menu" data-active="0" onclick="BG.clickPage(this, 'contacts')">contacts</div>				
				<div style="height: 10px;"></div>
		</div>
het is een tekst op index.html als ik op de namen druk
komt er van rechts naar links een div te voorschijn deze verteld de inhoud van de op gevraagde informatie
HTML:
	contactsContent: [
        {avatar: 'images/john.png', title:'Willem De Neus#0064', status:'Server eigennaar', desc:'Schrijf me niet zonder dringende behoefte,ik ben hier te belangrijk voor' },
        {avatar: 'images/wimel.png', title:'NVT', status:'Server Owner', desc:'lees eerst de rules voor je mij contracteerd' },
        {avatar: 'images/willem.png', status:'CO-Owner', desc:'lol pm me alleen  wanneer belangrijk is' }
    ],
hij laad dan aan de rechter kant (pagina /div / frame) in met daar in foto's onder elkaar en er naast informatie
ik probeer via dreamweaver alle fouten er uit te halen

Dit is wel correcte JSON:
Code:
        {avatar: 'images/john.png', title:'Willem De Neus#0064', status:'Server eigennaar', desc:'Schrijf me niet zonder dringende behoefte,ik ben hier te belangrijk voor' },
        {avatar: 'images/wimel.png', title:'NVT', status:'Server Owner', desc:'lees eerst de rules voor je mij contracteerd' },
        {avatar: 'images/willem.png', status:'CO-Owner', desc:'lol pm me alleen  wanneer belangrijk is' }

beetje vreemde fout melding
lijn kolom fouten/waarschuwing
5 17 ERROR: Parsing error Unexpected token :
contactscontent:[

schijnt om die : als ik die weg haal
krijg ik de zelfde fout melding op kolom 13

Zie de code uit mijn vorige post.
Kijk eens of die werkt.

Zie de code uit mijn vorige post.
Kijk eens of die werkt.

ik heb nu nog probleem ik denk dat ik weer helemaal opnieuw kan beginnen ivm hij laad het logo maar logo moet weer weg gaan en naar de volgende
ik denk dat ik 50 website aan maak en dan is per verandering opsla en na kijk
ik word gek

oke we zijn opnieuw bezig dit is het voorbeeld
https://moffia.nl/k1/index.html
omdat ik telkens bij sommige veranderingen heel ander effect krijg
inmiddels alle teksten en plaatjes veranderd
voorbeeld
https://moffia.nl/k2/index.html

update
https://codepen.io/willemdeneus/pen/rNGKJqq
wanneer ik speakertje en de volume balk wil verwijderen
dan laad de website niet goed meer en de tekst van mijn menu wordt niet meer zicht baar
iemand een idee hoe ik dit aanpak

update
meerder soorten voorbeelden gebruikt
om een video te plaatsen sommige werken wel in ie als ik localhost bekijk via browser select egde en chrome kom ik niet verder als het logo
bekijk ik hem via gewoon documenten laad laad hij door menu werkt nog alleen geen video

Laatst bewerkt:
hehe is mijn gelukt
enige wat mijn niet gelukt is dat ik geluid van de video niet mee afgespeelt krijg
dus heb ik geluid apart als mp3 er bij gedaan
dat die music player kreeg ik er ook niet uit
enige wat mijn nog niet gelukt is
in chrome full screen te krijgen bij edge wel
ivm dat ik dit aan maken ben is dat intro wordt van een game
en daar laad oook in met music alleen video matriaal ik ook niet full screen
iemand een idee
voor beeld http://moffia.nl/k3/index.html

De breedte/hoogte verhouding ligt vast bij een video, bijvoorbeeld 16:9. Daarom is de video niet full screen. Als je de browser smaller of breder maakt zal de video op een gegeven moment scherm vullend zijn, echter iedereen heeft de browser op een verschillende breedte/hoogte verhouding staan, daar kan je niets aan doen.

Met Javascript is een video scherm vullend te maken door uit te rekenen waar de video in de browser te breed of te hoog is (met andere woorden: waar zitten zwarte balken). Dan maak je met Javascript de video dusdanig groot dat de video scherm vullend is met als consequentie dat er delen buiten beeld vallen. Je mist dus delen van het videobeeld, dit kan onder/boven of links/rechts zijn.

In verband met de laatste policy in de webkit engine (Chrome, Edge en Opera) kan je kiezen uit:
- player autostarten -> er is geen geluid
- player niet autostarten -> er is wel geluid (bezoeker moet video kunnen starten)

Laatst bewerkt:
Video is niet full screen. Maak je browser 'ns breder of smaller :cool:

De audio werkt omdat je aan een aantal voorwaarden hebt voldaan.
Er is namelijk geen verschil tussen de pagina oproepen of direct de video oproepen http://moffia.nl/k3/video/john.mp4
Dan gaat de browser er vanuit dat de bezoeker bewust een video met geluid wilt hebben.

Laatst bewerkt:
beste bron
deze paigna is niet bedoelt om als internet pagina van dienst te doen.
deze pagina is loading screen is voor laden van een game genaamd fivem
die gebruikt maakt van de map config van gta
als je dat op je telefoon wil spelen ken gelijk
aan stroom leggen

het is in middels gelukt video is full screen
Hierdoor was ik op het verkeerde been gezet. Ik begreep dat de video schermvullend moest zijn. Dit is op diverse smartphones, tablets, laptops en monitoren niet het geval omdat niet elk scherm dezelfde breedte/hoogte verhouding heeft.

Maar je hebt het voor elkaar begrijp ik :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan